Régi szolgáltatás, mégis új élmények a BKV járatain

Andrassew Dávid Igor   ·   2012.05.30. 10:30

Az egy dolog, hogy a villamosmegállókat jelző táblákat úgy forgatták, hogy a járműről még véletlenül se lehessen látni, hol járunk, és a kijelzők nagy része is össze-vissza mutatja az aktuális helyzetünket. Arról nem is beszélve, hogy a hangszórókból, ha egyáltalán valami, akkor is legtöbbször a „bzbzzzzbzbz következik” hallható. Táblák pedig csak elvétve vannak a járműveken, mert vagy lelopták, vagy összetörték őket.

Valami az elmúlt napokban mégis megváltozott. Először a 49-es villamoson tűnt föl, hogy a vezető nemcsak hogy bemondja a következő megállókat, de hosszasan sorolja is az átszállási kapcsolatokat. Legalábbis a főbb csomópontoknál. Méghozzá érthetően, szépen artikulálva. Aztán a 112-es buszon is ugyanez az élmény ért. Később, a városban járva egyre több járaton, újra és újra. Érezhető, hogy nem csak mi hüledezünk, hiszen több olvasónk is beszámolt hasonló élményről.

Alapesetben ez lenne persze a normális, de szégyen, nem szégyen, Budapesten kuriózum az ilyesmi. Éppen ezért az iho megkereste a Budapesti Közlekedési Központot, ahol azután érdeklődtünk, hogy utasításra javult-e a minőség, vagy a járművek vezetői önszántukból döntöttek úgy, hogy jobbá teszik a légkört. Esetleg stand-upos kollégájuk sikerén felbuzdulva, ezzel a különleges szolgáltatással kedveltetik meg magukat az utasokkal.

Sajnos válasz nem érkezett kérdésünkre, a megkérdezett járművezetők pedig nem tudnak központi utasításról. A kötelező gyakorlat szerint csak a következő megállót kell bemondaniuk. Ez alapján arra következtetünk, hogy a vezérek önszorgalomból, az utasok érdekében cselekednek.

Biztosan lesznek törzsutasok, akiket zavarni fog az információhalom. Ők hallgassanak zenét. De halkan, hogy ne zavarják utastársaikat.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.

Közlekedésfejlesztés Közút Közlekedéstervezés Automobil

Újlipótvárosban az autósok mintegy fele szabálytalanul parkol a járdán kijelölt helyeken

iho.hu   ·   2024.07.02. 12:00

A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.