Rég nem látott kiszolgálás a rákospalotai gyógyszergyári iparvágányon
Régen óriási forgalom volt a Rákospalota-Újpest állomásról kiágazó iparvágány-hálózaton. Tíz éve még volt rákospalotai tartalék, majd annak megszűnte után heti több alkalommal járt a csomóponti kiszolgáló tehervonat. Manapság sajnos annyira lecsökkent a forgalom, hogy a csoki már csak elvétve mozog a környéken, ilyenkor általában remot Bobót láthatunk az állomás melletti és a 71-es vonalból kiágazó egyik iparvágánynál levő ócskavastelepen. Amikor még volt tartalékmozdony, MÁV-os korában az egyetlen Szörnyellának Rákospalota egy megszokott előfordulási helye volt.
Az újpesti iparvágányok jelentős része a 71-es vonalból ágazik ki Rákospalota-kertváros megállóhely közelében. Itt lehet eljutni a bútorgyárhoz, a volt ÁTI-depóhoz és a Medimpex gyógyszergyárba. Rákospalota-Újpesten az állomás szomszédságában működik egy vastelep, ide még néha hoznak kocsit. Szintén az állomásból indult a növényolajgyár iparvágánya a 71-es vonallal rövid részen párhuzamosan – a sínek alig látszanak ki az erdőből, de a Szilas-patak fölötti hídja és a környéken a pálya még megvan és a vonatból is jól látható. Itt úgy húsz éve ment el az utolsó vonat. (Elveszett sínek, iparvágányok után mindig érdemes itt nézelődni: Elveszett sínek Magyarországon!)
Jelenleg az említett két ócskavastelepen és a Medimpexnél van még elvétve forgalom. Ezért volt nagy szám, hogy újra kocsik érkeznek a gyógyszergyárba, méghozzá öt tartály, a Train Hungary vonata. Az iparvágány kiszolgálását a Train a Kárpát Vasútra bízta, náluk van a fővárosban szinte mindig elérhető dízelmozdony és vonalismerettel rendelkező mozdonyvezető is. A Kárpát Bobója péntek reggel indult el Ferencvárosból az öt kocsival, hogy Rákospalotán kiderüljön, hogy a MÁV aznapra nem tud tolatásvezetőt nélkülözni, így a menet elmarad. A kiszolgálást vasárnap kísérelték meg újra, szerencsére most minden összeállt és még a hó is leesett! A Kárpát Vasút most az új remot Dácsiáját hozta, ezzel a géppel vitték be a tartályvonatot a gyógyszergyárba. Itt még mérlegelték is a vagonokat, majd a mozdony gépmenetben hazatért a kőbánya-kispesti Kárpát-depóba.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!