Qatar: további európai terjeszkedés

iho/repülés   ·   2012.08.15. 19:00
qatar_cim

Európában is terjeszkedik a Qatar: a mai bejelentés szerint a Doha-központú légitársaság Szerbiába és Lengyelországba indít menetrend szerinti járatokat, ezzel is erősítve a 32 desztinációval működő európai hálózatát.

Mint azt az Airline Route szakportál is is jelzi, november huszadikától a Qatar heti hét Doha-Ankara járata közül három repül tovább Belgrádba. Két héttel később, december 5-én indul a közvetlen Doha-Varsó járat, amely hetenként négyszer köti össze a katari és a lengyel fővárost.

A belgrádi és a varsói járatot a Qatar Airways A320-asokkal járatja majd, hasonló elrendezésben, mint amilyennel Budapestre repül, tehát 12 business és 132 economy üléssel. Az idén is az „Év Légitársasága” címet elnyert ötcsillagos hordozó gépein az economy osztályon is rendelkezésre áll az utasoknak a többszáz mozifillmmel és más videó- és audió-lehetőségekkel az utasszórakoztató rendszer – hangsúlyozza a társaság közleménye.

Start Varsóba, Belgrádba: erősödik az európai hálózat

Varsó jelentőségét a Qatar többféleképp közelíti, egyrészt hivatkozik a város régi mivoltára, kulturális örökségére, és arra, hogy fontos gazdasági központ, ahová sok nagyvállalat települt a lengyel kormány által felajánlott kedvezmények révén. Nem felejti el a közlemény megemlíteni azt sem, hogy Varsó volt az egyik házigazdája az idei foci-ebnek.

Ami Belgrádot illeti, a Qatar döntése magyarázataképp azt említi, hogy ez Délkelet-Európa egyik legnagyobb városa, komoly kulturális, sport- és történelmi háttérrel, amely azonban „légikapacitás hiányában” eddig nem tudott bekapcsolódni a nagy hatótávolságú légiforgalmi piacba.

A közlemény a Qatar Airways vezérigazgatóját idézi: Akbar Al Baker szerint a két járatnyitás annak a társasági politikának a része, amely elsősorban a nem eléggé kiszolgált (underserved) várospárok között keres új vonalakat. Európa kiemelt jelentőségű a társaság hálózatában, jelenleg a Qatar összesen 110 géppel 118 pontra repül a világban, a járatok majdnem egynegyede az európai kontinenssel köti össze Dohát.

A következő fontos lépés a 787-es forgalomba állítása

Ugyanakkor a vezérigazgató szavaiból kitűnik, hogy az ősszel induló vonalakon is számítanak azokra az utasokra, akik a Qatarral repülnek tovább a Közel-Keletre, Afrikába illetve a távol-keleti, csendes-óceáni térségbe. A Qatar főnöke szerint  Szingapúr, Bangkok, Hong-Kong, Goa, Dubai, Melbourne, Johannesburg és Fokváros lesz majd várhatóan célállomás a szerbiai és lengyel utasok számára.

A vezérigazgató nyilatkozata jelzi, hogy a Qatar más területekre is folytatja erőteljes expanzióját. Jövő áprilisban indul a chicagói járat, ez lesz a negyedik amerikai város, ahová a társaság repül.

Miután beindultak az azerbajdzsáni, grúziai és (Budapesten keresztül) a horvátországi járatok, a következő hónapokban a társaság nyitni fog Myanmar és Mozambik felé is.

Egyre gyakrabban jön Budapestre a hosszabb 321-es

A Qatar még az ősszel átveszi első Boeing 787-es Dreamlinerét, amelyet júliusban a Farnborough-i szalonon a levegőben is megcsodálhattak a látogatók. A tervek szerint decemberben nyílik a társaság új bázisa az új dohai légikikötőben, jövőre a Qatar is belép a legnagyobb, kétszintes óriás utasszállító, az A380-as használói közé.

Ami pedig a budapesti kapcsolatot illeti, a járat sikerét jelzi, hogy a Qatar augusztusban több alkalommal az eddiginél nagyobb gépet, A320-as helyett 321-est repültetett a magyar fővárosba, és szeptemberben is több alkalommal indít hozzánk hosszabb törzsű gépet. A légitársaságtól kapott információ szerint a Qatar Airways ugyancsak fenntartja a zágrábi ingát, tehát a budapesti leszállás után a gép tőlünk a horvát fővárosba repül, majd az ottani utasokkal megint Budapestre, és ezután indul vissza Dohába.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.