Piros betűs légi cég, kifejezetten turistáknak
Négy géppel indítja nyáron járatait az Air Canada új leányvállalata, az Air Canada rouge – jelentették be a társaság vezetői Torontóban. A piros felirattal repülő gépek célpontja Athén, Velence és Edinburgh lesz Európában, ugyancsak járatok indulnak Kuba, Dominika, Jamaica és Costa-Rica felé is, vagyis kifejezetten turisztikai célpontokat kiszolgáló légitársaság, „leisure airline” lesz a rouge.
Az Air Canada vezetői arról is beszéltek, hogy többségében olyan vonalakról van szó, amelyek korábban is szerepeltek a hagyományos légitársaság menetrendjében, de mostantól ezeket a célpontokat „a megfelelő eszközökkel és versenyképes alapokon” szolgálja majd az új cég.
Az Air Canada lépése hasonlít azokra a mozgásokra, amelyek lényege, hogy a nagy társaságok megpróbálják a közép- és kis hatótávolságú járataikat olyan diszkontcégekbe kiszervezni, amelyek ezeket gazdaságosabban tudják repülni, mint a hagyományos szerkezetben. Az anna.aero szakportál elemzése szerint az Air Canada elsősorban a szezonalitás gondjait akarta ily mód megoldani: olyan vonalakról van szó, amelyek iránt valóban nagy az igény, mondják a kanadaiak, de ez az igény kifejezetten évszakhoz köthető, teszi hozzá a szakportál.
Az anna.aero számba vette azokat az európai járatokat, amelyek most az Air Canada menetrendjében szerepelnek, és amelyeknek a gyakoriságát a társaság erősen visszafogja a téli időszakban, a portál szerint ezek lesznek várhatóan a rouge következő desztinációi: Athén máris csak júliusig szerepel a szokásos menetrendben, várhatóan „bepirosodik”, vagyis rouge-járat lesz Genf, Brüsszel és Koppenhága is.
A Reuters arra emlékeztet, hogy az Air Canada legfőbb vetélytársa, a WestJet igen komoly kihívást támaszt egy kanadai regionális leányvállalat, az Encore felállításával. Máskülönben az viszont sokat segít a társaságnak, hogy sikerült megállapodni a repülőszemélyzetek szakszervezeteivel az alacsonyabb bérekről és más fontos kérdésekről.
A rouge két hosszú távú, ER-változatú széles törzsű Boeing 767-essel és két keskeny törzsű A319-essel kezd repülni, mindegyiket az anyavállalat flottájából kapja, és várhatóan további gépekkel folytatja majd az üzemeltetést. A Reuters összefoglalója szerint az állomány elérheti az 50 gépet, és akkor fog igazán sok gépet átadni az Air Canada, amikor megkezdi a Boeing 787-esei átvételét.