Pihenőn a gőzösök
Hosszú menet hagyta el a Tatai úti intézményt, téli álomra vonultak a nosztalgiaflotta gőzmozdonyai. A ritkán látható szerelvényt a 209-es Bobó vontatta, mögötte a 424,247 (még egy jelenése várható azért 2013-ban), a 204-es, a 411,118, a 109,109, a 324,540 és a 242,001 vonult.
Szinte minden olyan nosztalgiameneten, ahol valamiféle műszaki hiba fordul elő, felmerül a kérdés: vajon miért voltak üzembiztosabbak a régi időkben a gőzmozdonyok? Ha ezt az állítást alaphelyzetnek vesszük, mindenképp a napi üzem-napi karbantartás rejtheti magában a titkot; az évente csupán néhány alkalommal befűtött mozdonyoknál erre nincs is lehetőség. A lényeg azonban mindenképp árnyaltabb. Egyrészt a múlt megszépítő ereje mindig külön jelentőséggel bír, másrészt pedig a sok gőzmozdony között – a felületes szemlélő számára – talán nem is tűnt fel annyira.
A Történelmi Magyar Vasúti Kultúráért Egyesület gondozásában álló 411,118-on az eddig pénz hiányában elmaradt javításokat készülnek elvégezni. Szükség van a kazáncsövek felújítására, a csatlók javítására, csapágykiöntésre. A teljes megvalósítás természetesen attól a bizonyos három dologtól függ...
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!