Pályahibák Kína nagysebességű hálózatán
A heves esőzések következtében a Hankou–Jicsang nagysebességű vasútvonal egy háromszáz méteres szakaszán elmosta a víz a pálya felépítményét. A vasútvonal építési munkálatai néhány hónapja, 2011 végén fejeződtek be, így erős a gyanú, hogy az időjárás mellett tervezési vagy kivitelezési hibák is felelőssé tehetők.
A pályahiba, különösen a júliusi tömegkatasztrófa fényében tovább növeli a kínai nagysebességű vasút építése üteme körüli ellenérzéseket. A közhangulathoz alkalmazkodva az állami költségvetés idén tovább csökkentette a vasútfejlesztésekre szánt keretet. Míg 2010-ben még 700 milliárd jüant (24,5 billió forintot) fordítottak vasútépítésre, addig tavaly már csak 469 milliárdot (16,4 billió forintot), 2012-re pedig mindössze 400 milliárd jüanra (14 billió forintra) „apadt” a költségvetés.
Viszonyításként: Magyarország költségvetésének 2012-es bevételi főösszege 13 950 milliárd forint, ami éppen megegyezik Kína idei vasútfejlesztési büdzséjével.