Pályahibák Kína nagysebességű hálózatán

iho/vasút   ·   2012.03.13. 12:58

A heves esőzések következtében a Hankou–Jicsang nagysebességű vasútvonal egy háromszáz méteres szakaszán elmosta a víz a pálya felépítményét. A vasútvonal építési munkálatai néhány hónapja, 2011 végén fejeződtek be, így erős a gyanú, hogy az időjárás mellett tervezési vagy kivitelezési hibák is felelőssé tehetők.

A pályahiba, különösen a júliusi tömegkatasztrófa fényében tovább növeli a kínai nagysebességű vasút építése üteme körüli ellenérzéseket. A közhangulathoz alkalmazkodva az állami költségvetés idén tovább csökkentette a vasútfejlesztésekre szánt keretet. Míg 2010-ben még 700 milliárd jüant (24,5 billió forintot) fordítottak vasútépítésre, addig tavaly már csak 469 milliárdot (16,4 billió forintot), 2012-re pedig mindössze 400 milliárd jüanra (14 billió forintra) „apadt” a költségvetés.

Viszonyításként: Magyarország költségvetésének 2012-es bevételi főösszege 13 950 milliárd forint, ami éppen megegyezik Kína idei vasútfejlesztési büdzséjével.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.