Öt éve írtuk: Transrapid-baleset Németországban
Az Észak-Rajna–Vesztfáliában található próbapályán balesetet szenvedett egy Transrapid szerelvény. A baleset oka az volt, hogy a pályán maradt karbantartó járműbe rohant bele mintegy 200 km/órás sebességgel a háromrészes kísérleti vonat. Huszonhárman haltak meg. Az áldozatok többsége polgári utas: noha a németországi pálya egy kísérleti vonal, és nincs megnyitva a közfogalom számára, 18 euróért bárki utazhat a Transrapiddal; a kísérleti központot előzetes bejelentkezés után meg lehet látogatni.
Mivel a vonal egy kísérleti szakasz, ezért nincs felügyelve biztosítóberendezéssel, mivel csak egy vonat mozog a pályán. A mostani baleset okozójának, a pályakarbantartó járműnek a próbamenet indulása előtt félre kellett volna állnia, hogy ez miért nem történt meg, arról még nincs információ.
A balesetet követően a sajtóban felmerült híreknek, miszerint a baleset fő oka az volt, hogy a Transrapid járműveken nincs vezető, nincs sok alapja: noha a Transrapidon tényleg nem dolgozik járművezető, az adott helyzetben nem sokat tudott volna tenni, hiszen a 200 km/óra sebességnél a jármű másodpercenként 55 métert tesz meg. Ez akkora sebesség, hogy egy akadály vizuális észlelése és a vészfékezés megkezdése között az akadályba már régen belerohan a vonat, így biztonsági szempontból ekkora sebességnél a mozdonyvezető jelenléte felesleges.
Az írás az Indóház 2006. októberi számában jelent meg. Az eset szeptember 22-én történt Németországban, amikor a vezető nélküli szerelvény belerohant egy műhelykocsiba, amely Lathen és Melstrup között a pályán vesztegelt.