Orosz motorvonatot vesz Kazahsztán

iho   ·   2013.05.10. 11:30
400px_ktz_emu

A Transzmasholding szerint a Demikovszkij Gépészeti Üzemegységnél készülő, váltóáramot használó motorvonat kevesebb energiát fogyaszt majd, mint a korábbi váltóáramos generációk.

Az ED9E típusú szerelvényen három különböző kocsiosztályt alakítanak ki. Az első osztályú részen két plusz két ülés várja asztalokkal az utasokat. A másodosztály üléselrendezése szintén két plusz kétüléses, de az asztalok már lehajthatóak. A harmadosztály zsúfoltabb: oldalanként és soronként három-három ülésen foglalhatnak helyet az utasok. Az egyik kocsiban étkezőrészt is kialakítanak.

Az ED9E motorvonatok prototípusa<br>(fotó: Jurij Zsuk)

A RaillyNews arról ír, hogy az ED9E motorvonat utastere teljes hosszában légkondicionált. Az utasok és a szerelvény biztonságára digitális kamerarendszer vigyáz, sőt a mozdonyvezető is azon keresztül figyelheti az utascserét, amit külső tolóajtók tesznek gyorsabbá. A szerelvény két végén található hajtott motorkocsik ajtóinál beszálló rámpák segítik a be- és kiszállást a magas peronos állomásoknál és megállóknál. Az esélyegyenlőség érdekében külön részt alakítottak ki a kerekes széket használók számára is.

A közép-ázsiai ország vasútja folyamatos megrendelője az orosz és ukrán vasúti iparnak. Legutóbb az ukrán Krijukov Kocsiépítő Műhelytől (KCBW) rendelt negyvenkilenc, 61-779P típusú személykocsit a KTZ, amik közül már tizenhatot át is vett – számol be a Railway Gazette.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Kutatás-fejlesztés Röviden

Együttműködik hazánk Kazahsztánnal a digitalizációban és a műszaki fejlesztésben

iho   ·   2024.11.21. 18:45

Kaszim-Zsomart Kemeluli Tokajev, a Kazah Köztársaság elnökének hivatalos magyarországi látogatásának részeként kerekasztal-beszélgetést rendeztek magyar vállalatok képviselőinek és a kazah delegáció részvételével. Az esemény fontos lépés volt a kétoldalú együttműködés erősítése és a digitális technológiák és műszaki fejlesztések kilátásainak megvitatására.