Optimalizálni kell a gabonaexport vasúti fuvarozási folyamatait – az RCH megteszi

iho/vasút   ·   2021.09.29. 18:00
00_rch_gabonavonat

Felkészült a Rail Cargo Hungaria az idei gabonaszezonban várható több mint 1 millió tonna magyar termény vasúti exportfuvarozására. Az idei jó hazai termés és az ukrajnai, valamint romániai kalászosok nyugat-európai kivitelével összefüggő magyarországi tranzitfeladatok teljesítéséhez a társaság rendelkezésre bocsátja 700 saját és a vállalatcsoport 1500 dedikált gabonakocsiját.

A nemzetközi gabonapiacon a magas árak ellenére az értékesítés területén még nagy a bizonytalanság, ami hatással van az export logisztikai lebonyolítására. A magyarországi termény hatvan százaléka Olaszországba irányul. A Rail Cargo Hungaria a fuvarozás rugalmassága mellett optimalizált vasútlogisztikai módszereket dolgozott ki az exportgabona minél nagyobb részének vasútra terelése érdekében.

Az RCH már tavaly jelentős hatékonyságnövelő intézkedéseket hozott a szolgáltatás minőségének és a fuvarozás feltételeinek a javítására. A nagyobb paraméterű gabonavonatok vontatására nagyteljesítményű Vectron mozdonyokat delegált, lehetővé téve 2200 tonna kiterheltségű szerelvények képzését és továbbítását, csökkentve ezzel a fuvarozás fajlagos költségét. Az idei gabonaszezonban lehetőség nyílik már akár harminc vagonos, 2500 tonnás vonatok közlekedtetésére, elsősorban Gyékényesen keresztül. A domborzati viszonyok miatt ezeket a szerelvényeket két mozdony húzza.

  • A költséghatékonyságot a kocsiforduló-idők radikális csökkentésével is javítja a társaság.
  • Az Olaszországba irányuló forgalom egyre nagyobb részét bonyolítják mozdonycsere nélkül a gyékényesi határátmenetben.
  • Horvátországban az RCC Croatia mozdonyvezetői továbbítják a vonatokat.
  • Gyékényesen dedikált határállomási koordinátor gondoskodik a szerelvények áthaladásának zökkenőmentességéről, az ezzel kapcsolatos informatikai és irányítási támogatást távolról nyújtja egy speciális szakértő.
  • A rakodások időpontjáról, valamint az üres és a rakott kocsik várható érkezéséről a speditőröktől beszerzett információkat felhasználva heti szintű részletes tervek készülnek.

A vasúti fuvarozás szerepének intenzív növekedéséhez hozzájárult a koronavírus-járvány következtében tavaly kialakult különleges helyzet is, amely akadályozta – bizonyos olaszországi desztinációk esetében lehetetlenné tette – a közúti fuvarozást, és ezzel forgalmakat terelt át a vasútra. Azok a megrendelők, akik akkor kedvező tapasztalatokat szereztek a vasúti fuvarozásról, az idén már jelezték, hogy egyre nagyobb mennyiségeket kívánnak ezzel a modalitással eljuttatni célállomásaikra.

A magyar gabona kivitelének mindössze húsz százaléka bonyolódik vasúton. Az RCH részesedése a vasúti gabonafuvarozásban megközelíti a hetven százalékot.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek