OnTrain: új lengyel mozdonylízingcég a flották frissítése érdekében
A társaság indulóban ötven villanygépet vásárol a közép-európai vasúti árufuvarozókat célozva.
A cég célja, hogy korszerű, határokon átnyúló üzemelésre alkalmas mozdonyokat kínáljon rövid- és hosszútávú szerződésekkel, beleértve a karbantartást is.
Az OnTrain többségi tulajdonosa a luxemburgi központú infrastrukturális befektető Marguerite, a részvények fennmaradó része pedig a Griffin Capital Partners befektetési és vagyonkezelő magánvállalat, valamint a lengyel megújulóenergia-, közlekedési és logisztikai befektető WBW Invest. Az új vállalat vezérigazgatója Piotr Ignasiak a WBW Investtől.
A lízingelésre kínált nyolcvan mozdonyok nagy részét az Alstomtól szerzik be: a többáramnemű Traxx 3 MS-ek közül 35-öt Ausztriában, Csehországban, Horvátországban, Lengyelországban, Németországban, Szerbiában Szlovákiában és Szlovéniában lehet majd bevetni, további öt pedig a Németország–Ausztria/Lengyelország/Csehország/Szlovákia–Magyarország tengelyeken hasznosítható. Opcionálisan további húsz Traxxot kérhetnek le.
A hazai Newagtól is vásárolnak gépeket, méghozzá tíz Dragon 2 LM típusú mozdonyt, további tíz járműre szóló opcióval.
Az új lízingcég szerint Lengyelország Európa második legnagyobb vasúti árufuvarozási piaca 62 milliárd tonnakilométeres teljesítménnyel (2023-as adat), melynek számos kulcsfontosságú szállítási folyosóján egyre nagyobb méreteket ölt az intermodális fuvarozás. Az ország növekvő gazdasági pozíciójának viszont már nem felel meg a fuvarozók által használt járművek kora és hatékonysága: a lengyel mozdonyok 81 százaléka harminc évnél régebbi, a villamos mozdonyok átlagéletkora harminc év, a dízeleké pedig közel negyven. Ezzel szemben Nyugat-Európában a mozdonyoknak csak a 48 százaléka idősebb harminc évnél. A vállalatnál ezért úgy vélik, sok munka van még ennek a szintnek az eléréséhez.
Az OnTrain vezére arról beszélt, a jogszabályi változások, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló törekvés, a vasúti infrastrukturális beruházások jelentős növekedése, valamint az, hogy jobb munkakörnyezetet kell nyújtani a munkaerő vonzásához, azt jelentik, hogy most jött el az ideális idő a lízingelési platform létrehozásához, mivel várhatóan folyamatosan növekedni fog a korszerű mozdonyok bérlése iránti igény.
A Marguerite-től elmondták, a vasúti szállítás modernizálása a szélesebb energiaátállási trendek és folyamatok része, a gördülőállomány-lízingelési szolgáltatások iránti kereslet és népszerűség pedig csak egyre nő. A Griffin Capital Partnersszel és a WBW Investtel való együttműködés lehetővé teszi, hogy a tudást és az erőforrásokat egyesítve támogassák a teherfuvarozás szén-dioxid-mentesítését Lengyelországban és Európában egyaránt.
A Griffin Capital Partners nyilatkozata szerint a vasúti szektorba történő belépés jelentős mérföldkövet jelent a magántőke-üzletág folyamatos fejlődésében. Az iparág óriási lehetőséget kínál a növekedésre és az innovációra – számol be a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön az Alstom egyik Traxx 3-as villamosmozdonya. Kép forrása: Alstom)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!