Online marketingeszközök, melyek még mindig hatékonyak
Ha az online marketingre gondolunk, talán rögtön az influencerek, a videóbloggerek vagy a közösségi média jut az eszünkbe. Ezek kétségtelenül hatásos promóciós eszközök, ám még számos más lehetőség is rendelkezésünkre áll, ha hirdetnénk magunkat az interneten. Összegyűjtöttük cikkünkben a leghatékonyabb módszereket!
Online marketing vs. offline reklám
Ha reklámoznánk cégünket, nem is olyan könnyű eldönteni, milyen úton induljunk el. Ma már, a bőség zavarában a lehetőségek skálája szinte végtelen. Nemcsak reklámtáblákon, szórólapokon vagy postai leveleken promótálhatjuk szolgáltatásainkat, hanem számtalan ingyenes és fizetős, internetes platformon is. Ha a keresőmotorok terén előbbre kerülnénk, saját weboldalunkon vagy hírleveleinkben mutatnánk meg termékünket, az itnav.hu szolgáltatásai között megtalálhatjuk, amit keresünk.
A leghatékonyabb online marketingeszközök
- E-mail-marketing
Egy érdekes felütésű hírlevelet még mindig sokan elolvasnak. Ha ügyesen állítjuk össze, a híresztelésekkel ellentétben rendkívül jól konvertálhatunk vele.
- Weboldal
A platform, ahol megmutathatjuk magunkat, termékeinket a világnak - a saját feltételeink szerint. Akár webáruházként is üzemelhet.
- SEO
A keresőoptimalizálással elérhetjük, hogy minél többen találjanak ránk, közvetlenül a keresőmotorokból. Az előkelő keresőbeli pozíciónkkal pedig hitelességünket is növelhetjük.
- Tartalommarketing
Az emberek még mindig szeretnek történeteket látni, olvasni vagy hallani. Nem véletlen, mennyire fel lehet futtatni egy márkát pusztán azzal, hogy értéket adunk vele: hasznos tippeket, érdekességeket, szórakoztató vagy informatív cikkeket, videókat.
- SMM (közösségi média marketing)
A felhasználói rétegektől és életkori csoportoktól függ, kiket melyik platformon érdemes keresnünk. Ma már a Facebookon főleg a 30-40 éveseket, míg a fiatalabbakat már inkább a TikTokon és az Instagramon találjuk meg.
- PPC (fizetett hirdetések)
A leggyorsabb eredményeket egyértelműen a Facebook és Instagram Ads, a Google Ads, a LinkedIn vagy más, közösségi média platformokon elérhető, kattintásalapú hirdetésekkel generálhatjuk.
- Influencermarketing
Továbbra is rengetegen vásárolnak meg bizonyos termékeket, szolgáltatásokat csak azért, mert kedvenc hírességük is azt reklámozza.
Melyik eszközt válasszuk?
A válasz erre pont olyan egyszerű, mint gondolnánk: azt, amelyikből a legtöbb vásárlónk, közvetlen érdeklődőnk származik. Ha még most kezdtük a vállalkozásunkat, és nem tudjuk, mi válna be a legjobban, célszerű lehet minél több mindent kipróbálnunk.
A különböző csatornák remekül kiegészítik egymást. Egy megfelelően optimalizált honlappal például előkelő helyre kerülhetünk a keresőben, miközben a közösségi médiával folyamatosan új érdeklődőket irányíthatunk a felületére. A szakmai konferenciákon pedig találkozhatunk célközönségünkkel, akikkel közvetlenül is bővíthetjük üzleti kapcsolatainkat, sőt akár vevőkörünket is.
(x)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!