Online marketingeszközök, melyek még mindig hatékonyak

iho   ·   2023.07.14. 12:00

Ha az online marketingre gondolunk, talán rögtön az influencerek, a videóbloggerek vagy a közösségi média jut az eszünkbe. Ezek kétségtelenül hatásos promóciós eszközök, ám még számos más lehetőség is rendelkezésünkre áll, ha hirdetnénk magunkat az interneten. Összegyűjtöttük cikkünkben a leghatékonyabb módszereket!

Online marketing vs. offline reklám

Ha reklámoznánk cégünket, nem is olyan könnyű eldönteni, milyen úton induljunk el. Ma már, a bőség zavarában a lehetőségek skálája szinte végtelen. Nemcsak reklámtáblákon, szórólapokon vagy postai leveleken promótálhatjuk szolgáltatásainkat, hanem számtalan ingyenes és fizetős, internetes platformon is. Ha a keresőmotorok terén előbbre kerülnénk, saját weboldalunkon vagy hírleveleinkben mutatnánk meg termékünket, az itnav.hu szolgáltatásai között megtalálhatjuk, amit keresünk.

A leghatékonyabb online marketingeszközök

  • E-mail-marketing

Egy érdekes felütésű hírlevelet még mindig sokan elolvasnak. Ha ügyesen állítjuk össze, a híresztelésekkel ellentétben rendkívül jól konvertálhatunk vele.

  • Weboldal

A platform, ahol megmutathatjuk magunkat, termékeinket a világnak - a saját feltételeink szerint. Akár webáruházként is üzemelhet.

  • SEO 

A keresőoptimalizálással elérhetjük, hogy minél többen találjanak ránk, közvetlenül a keresőmotorokból. Az előkelő keresőbeli pozíciónkkal pedig hitelességünket is növelhetjük.

  • Tartalommarketing

Az emberek még mindig szeretnek történeteket látni, olvasni vagy hallani. Nem véletlen, mennyire fel lehet futtatni egy márkát pusztán azzal, hogy értéket adunk vele: hasznos tippeket, érdekességeket, szórakoztató vagy informatív cikkeket, videókat.

  • SMM (közösségi média marketing)

A felhasználói rétegektől és életkori csoportoktól függ, kiket melyik platformon érdemes keresnünk. Ma már a Facebookon főleg a 30-40 éveseket, míg a fiatalabbakat már inkább a TikTokon és az Instagramon találjuk meg.

  • PPC (fizetett hirdetések)

A leggyorsabb eredményeket egyértelműen a Facebook és Instagram Ads, a Google Ads, a LinkedIn vagy más, közösségi média platformokon elérhető, kattintásalapú hirdetésekkel generálhatjuk.

  • Influencermarketing

Továbbra is rengetegen vásárolnak meg bizonyos termékeket, szolgáltatásokat csak azért, mert kedvenc hírességük is azt reklámozza.

Melyik eszközt válasszuk?

A válasz erre pont olyan egyszerű, mint gondolnánk: azt, amelyikből a legtöbb vásárlónk, közvetlen érdeklődőnk származik. Ha még most kezdtük a vállalkozásunkat, és nem tudjuk, mi válna be a legjobban, célszerű lehet minél több mindent kipróbálnunk. 

A különböző csatornák remekül kiegészítik egymást. Egy megfelelően optimalizált honlappal például előkelő helyre kerülhetünk a keresőben, miközben a közösségi médiával folyamatosan új érdeklődőket irányíthatunk a felületére. A szakmai konferenciákon pedig találkozhatunk célközönségünkkel, akikkel közvetlenül is bővíthetjük üzleti kapcsolatainkat, sőt akár vevőkörünket is.


(x)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek