Önállóságot kért a vasút átalakítására Bánki Erik
A felszólalásról közleményben tájékoztatta az MTI-t a képviselő. Az uniós jogszabálycsomag tervezetének magyar szempontból legfontosabb része a vasúti infrastruktúra irányítása terén bevezetné a pályaműködtetés és a szállítási tevékenység teljes intézményi elkülönítését. Az Európai Bizottság érvelése szerint ugyanis az uniós vasúti piac teljes potenciáljának felszabadítását gátolja, hogy a pályahálózat-működtetők – intézményi kötöttségük miatt – nem mindig reagálnak a piacok igényeire, és korlátok közé szorítják ezzel az egész ágazat teljesítményét.
Bánki Erik felszólalásában hangsúlyozta, hogy ezt az alapelvet önmagában elfogadja, fontos kérdésnek tartja ugyanakkor a gazdaságosság és az ésszerűség feltételeinek biztosítását. Magyarország két vasúttársaságát példaként említve úgy vélekedett, hogy a szétválasztás főszabálya alól rugalmas kivételeket kell a rendszerbe építeni.
Szerinte a MÁV utódcége esetében, amely a magyarországi vonalak döntő hányadát üzemelteti, a strukturális átalakítást számos öröklött tényező hátráltatja, késlelteti, míg a jóval kisebb GYSEV-nél üzemgazdaságossági szempontok miatt rendkívül hátrányos lenne külön menedzsmentet és külön szolgáltatásokat működtetni.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!