Nyolccal több Citaro az iskolakezdésre
Az autóbuszokat eredetileg a Debrecenben szükséges többletkapacitás érdekében vásárolta meg az Intertanker Zrt., mivel a közösségi közlekedést érintő intermodális közlekedési csomópont építési munkálatai miatt kötöttpályás járműveket kellett volna pótolni. Arról már korábban beszámoltunk, a horvátországi Fiume (Rijeka) városa állományában közlekedő tíz facelift kivitelű csuklós Mercedes Citarót a lízingszerződés lejárata után visszaadták a gyártónak, amelyből nyolcat vásárolt meg a debreceni városi buszok üzemeltetője. Mivel a csomópont fejlesztésének közbeszerzését az év elején érvénytelenítették, a BKV által kiírt beszerzés keretében a nyolc csuklós végül Budapesten kapott feladatot.
Az óbudai BKV telephelyen állomásozó fővárosi ITK szervezet a Volvo Alfa Cívis és Mercedes Conecto buszai mellett szeptemberben vette állományba a BKK arculati előírásainak megfelelően átalakított Mercedes Citarókat is. Az autóbuszok első munkanapját a szeptember harmadikai iskolakezdésre időzítették, a csuklósok a 9-es, 30-as, 160-as és 260-as, valamint a 61-es villamospótló vonalán közlekedtek.
A korábbi használt autóbuszokhoz képest ez a nyolc példány kimondottan fiatalnak mondható, 2009-es évjáratukkal mindösszesen kilenc évesek. A budapesti buszok állományából mindeddig hiányzó ráncfelvarrott kivitelű Mercedes Citarókon meghagyták az eredeti kijelzőket, és az egynegyedes, buktatva nyitható ablakokat is.
Utasterük elrendezése leginkább a C2-es kivitelhez hasonlít, leginkább abban, hogy csak a második ajtónál van lehetőség kerekesszékkel és babakocsival felszállni. A legújabb használtbuszok beállásával az első generációs csuklós Mercedes Citarók állománya ezáltal tizenkilencre nőtt.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!