Nohabbal a Balaton körül
A Nosztalgia Kft. és a Trains.hu közös szervezésében álló, Budapestről indult menet utasainak több helyszínen is lehetőség nyílt vonali képek készítésére, de rajtuk kívül is sokan megörökítették a különleges látványt nyújtó szerelvényt. A Balaton körüli vasútvonalakon számos olyan hely található, ami az egyedi panoráma miatt közkedvelt a fotósok körében, például a szepezdfürdői megállóhely utáni felüljárón legalább ötvenen szorongtak, hogy lencsevégre kapják a hatkocsis, ilyen összeállításban ritkán látható szerelvényt. A fotósvonatra a hazai rajongókón kívül jó pár németországi vasútbarát is kíváncsi volt, a derült, szikrázó napsütéssel kedvező időjárás is segített a különmenet szinte teljes vonalán fel-feltűnő fotósokon.
A vonat útvonalának érdekessége, hogy Székesfehérvár érintése nélkül, a már régóta megszűnt közforgalmú, 944 számú vonalon (Börgönd-Szabadbattyán) közlekedett. Egy kivételes időszaktól eltekintve 1991 áprilisa óta semmilyen vasúti jármű nem koptatta rajta a síneket, amelyek a térség egykori laktanyáinak vasúti kapcsolódását jelentették. A 2011-es balatoni, nyári menetrendben szereplő gyorsvonatok errefelé kerültek, mentesítve a pályafelújítás alatt álló 30-as vonal forgalmát. Egy évvel korábban pedig a 41-es vonalon bevezetett vágányzár miatt rövid ideig tehervonatok terelőútvonalaként funkcionált ez az állomásköz.
A Börgönd-Szabadbattyán szakasz újbóli bejárása után a különmenet ismerős pályára váltott: először a Balaton északi partja mellett húzódó, 29-esen folytatta útját Tapolcáig. Onnan a vonat körüljárását követően ismét az egykor Nohab-birodalomnak számító irányban gördült tovább: Keszthelyen át jutott vissza a fővárosba.
Rendszeres jelleggel tizenhárom éve közlekedett utoljára a 29-es vonalon M61-es mozdony, azóta legfeljebb néhány különvonat élén tűntek fel az egykor a tapolcai fűtőház egyik büszkeségeinek számító hatlábúak.