Német segítséggel vált sebességet az orosz vasút
Oroszország a 2018-as labdarúgó VB-re nagysebességű vasúti hálózatot kíván kiépíteni, amelynek része lenne a Moszkva–Kazán vonal is. Még 2015-ban a kínai China Railway Group a vasúti Selyemút projekt részeként már kötött egy 390 millió dolláros szerződést a vonal korszerűsítésére, az Oroszország–Mongólia–Kína vasáti tengely fejlesztéséhez – jelen álláspontjuk szerint akár hatmilliárd dollárt is költenének rá. A 770 kilométeres vonal felújításának teljes költségét jelenleg 21,4 milliárd dollárra becsülik, a jelenlegi 12 órás menetidő három és fél órára csökkenne a fejlesztés befejeztekor.
A német konzorcium 2,7 milliárd eurót szán a fejlesztésre, Alekszander Misharin, az Orosz Vasutak (RZSD) alelnöke szerint a kezdetben javasolt összeg kétmilliárd euró volt. A finanszírozást kormányközi megállapodással oldanák meg. A Siemens már kész az Oroszországban Moszkva–Szentpétervár között már közlekedő Szapszan (Vándorsólyom) motorvonatok továbbfejlesztett változatának szállítására.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!