Nem lesz országos közlekedési holding
Az április 15-én életbe lépő menetrendi összehangolásokkal elindult egy folyamat, amelynek következő lépése a tarifarendszer átalakítása, majd a vállalatok átszervezése lesz – nyilatkozta Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár. Hegmanné Nemes Sára vagyonpolitikáért felelős államtitkár szerint a közlekedési cégeknél csak a közszolgáltatási feladathoz szükséges vagyontárgyak maradnak, de a cél mindenképp az, hogy közcélúfeladatot lássanak el, így a sporttelepeket például az önkormányzatok kaphatják meg.
A várhatóan áprilisban hatályba lépő személyszállítási törvény kimondja a kötött pálya előnyben részesítését, ahol a lehetőségek megvannak rá, ez indokolta több, autópályán közlekedő buszjárat megszüntetését is. A menetrendek összehangolásától 2012-ben 8 milliárd, éves szinten 12 milliárd forint takarítható meg. A jelenlegi 24 Volán-társaságból viszont a tervek szerint mindössze 6-8 maradna, a szervezeti kereteket június 30-ig dolgozzák ki.
Elhangzott még, hogy a MÁV-nakmég 2012-ben 36 milliárd forint konszolidációra van szüksége a lejárt hitelek miatt, a megoldáson a Nemzetgazdasági Minisztériummalközösen dolgoznak.