Negyven kocsit raktak meg fával Salgótarjánban
A szerelvényt a Train Hungary közlekedtette a Floyd mozdonyával.
Rendkívül ritkán, vagy talán soha eddig nem látott színfolt tűnt fel január közepén Salgótarjánban. A Train Hungary Sulzere két részletben húzott föl Szolnokról negyven üres Eas-kocsit, hogy azokat a város rakodóján rönkfával rakják meg. A teljes múlt hetet igénybe vevő rakodás során a kocsik mozgatását a Train Hungary már a Komplex Railtől rendelte meg, a cég a Floyd 659 002-es nagydízelével teljesítette a munkát. Ugyanezzel a mozdonnyal vitték el szombat délután a 81-es vonalon szokatlan méretű tehervonatot Hatvan-rendezőig, ahol már a Train Hungary saját mozdonya cserélte a bérgépet. A favonat Kürtösön lép ki az országból romániai célállomása felé.
A Hatvan–Somoskőújfalu (81-es) vonalon a teherforgalom ma már csak a helyi igényeket szolgálja ki, határátlépő szerelvények gyakorlatilag nincsenek. Legutóbbi kivétel volt, amikor a Füleken rakott kővonatokat vitték Hatvanba a 80a vonal átépítéséhez. A 81-es vonal csomóponti kiszolgáló tehervonata kedden és csütörtökön jár, leggyakrabban csak Salgótarjánban van dolga: két ócskavastelepről és az állomási rakodóról adnak fel ócskavasat és fát. Évente egyszer-kétszer tartálykocsik is érkeznek Mátravidéki Erőmű állomásra, és még van a havi rendszerességgel járó mátramindszenti tolatós is: a 84-es vonali állomáson fát rakodnak, Kisterenye felől szolgálják ki.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!