Négyhajtóműves charterrel repültek a City szurkolói Isztambulba

iho/repülés   ·   2023.06.10. 12:00
chart_3.0_a340

Az esti  Bajnokok Ligája döntő helyszínére Manchesterből induló, menetrend szerinti járatokra a napokban tízezer jegyet adtak el, de ez is kevés volt. Ezért egy spanyol Airbus A340-es is beszállt a légihídba.

Érdekes fejleményeket tartogatott a Manchester City–Internazionale labdarúgó Bajnokok Ligája döntőjére igyekvő szurkolók jóvoltából generált jegyigény. A Manchesteri Nemzetközi Repülőtér (MAN) és a finálénak otthont adó Isztambul légikikötője (IST) között elsősorban a Pegasus Airlines repül, de mivel a City húszezer jegyet kapott, a menetrend szerinti járatokon pedig csak tízezer férőhely vált elérhetővé, charterjáratok is indultak az eseményre. Köztük a Plus Ultra EC-NBU oldalszámú Airbus A340-300-asa is. Az eset pikantériája azon túl, hogy ez egyszeri és talán vissza sem térő alkalom volt, egy rövid időre ismét az egyre ritkuló számú A340-esekre irányult a figyelem.

A Plus Ultra Líneas Aéreas főhadiszállása a Madrid Barajas Nemzetközi Repülőtéren (MAD) található. A légitársaság hét szélestörzsű Airbus repülőgépből álló flottát üzemeltet. A ch-aviation adatai szerint négy Airbus A330-200-ast, két A340-300-ast és egy A340-600-ast reptet, flottájának átlagéletkora 17,3 év. A legidősebbek az A340-300-asok, átlagéletkoruk 21,8 év. A légitársaság manchesteri PU956-os járata helyi idő szerint pénteken 15:36-kor indult, és 21:00-kor szállt le Isztambulban a FlightRadar24.com adatai szerint. A tényleges repülési idő három óra 24 perc volt.

Az évek múlásával fokozatosan szorul vissza a négyhajtóműves repülőgépek üzemeltetése; a légitársaságok az olcsóbban fenntartható, egyúttal környezetbarátabb kéthajtóműves szélestörzsűek mellett tették le voksukat. Különösen az A340-es ritka madár az égen, már csak néhány légitársaság tart a flottájában ilyen gépeket. A ch-aviation adatai szerint a 300-as altípusból jelenleg mindössze 45 repülőgép működik világszerte, fő üzemeltetőjük a Lufthansa. A német légitársaságnak 17 A340-300-asa van, ezekből 15 aktív. További üzemeltetők közé tartozik az Edelweiss Air (négy aktív, egy inaktív), a Hi Fly Malta (kettő, illetve három), továbbá az iráni Kam Air és Mahan Air (rendre négy és egy).

Az A340-600 még a 300-asnál is ritkább jelenség. Napjainkban csak 29 ilyen, a Boeing 747-8 Intercontinental megjelenéséig a leghosszabb törzsű repülőgép bukkan fel az egyes légitársaságok kötelékében, közülük mindössze 14 aktív. A 600-asok esetében is a Lufthansa a fő üzemeltető, kilenc aktív és nyolc leállított géppel, majd a perzsa Mahan Air következik (három, egy).

Az A340-es tipuscsalád gyártását az Airbus 2011-ben állította le. A meccs pedig este kilenckor kezdődik, közvetít az M4 Sport.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek