Nagyot került a bátaszéki tolatós
A Dombóvár–Bátaszék vasútvonalon évtizedes lassújelek biggyeszkedtek két megcsúszott partfalnál is. A mórágyit két éve tették rendbe, a Cikó megállóhelynél levőt pedig idén nyáron. Szó szerint nyáron, a vágányzár június 13-án indult és augusztus 31-én lesz vége. Az építkezés miatt a személyvonatok Dombóvár felől csak Hidas-Bonyhád állomásig közlekednek, Bátaszék és Hidas-Bonyhád között vonatpótló autóbuszok járnk. A teherforgalmat is elterelték: a bajai irányvonatok Kiskunhalas vagy Sárbogárd felé közlekedtek, a bátaszéki tolatós pedig jelentős kerülővel, Sárbogárdon át járt.
A környék teherforgalma egyébként nagyon gyér, normális esetben heti kétszer jár a tolatós tehervonat. Hétfőnként Bátaszéken át Szekszárdra megy tovább a kiszolgálómenet, szerdánként pedig Pörbölyre. Nyáron a farakodás eléggé pang, a fán kívül meg már szinte semmit sem rakodnak Bátaszék környékén. Még a helyi vasúti gázolajkút ad 1-1 tartályt stabilan...
A vágányzár alatt a tolatós csak szerdán járt. A kedden kora délután Sárbogárdra érkező elegy és a gép másnap reggel indult tovább a 46-os vonalra. Előbb kiszolgálta Szekszárdot, aztán Bátaszéket, majd Pörbölyt, persze csak ha igény volt rá. Legtöbbször sajnos nem volt, a kiszolgálást gyakran lemondták, vagy csak az egyik irányban volt néhány vagon.
A kiszolgálómenetet Szergejjel továbbították, a nyár elején többször láthattuk az akkor még a dombóvári köteléket erősítő 001-es Szergejt. A gépet augusztus elején Ferencvárosba vitték, a délegyházi sóderforda viszonylag stabil mozdonya.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!