Nagyot húzott a Start a KISS-eknél, több kerékpár fér majd fel a doppelstockokra
Rájuk fért, az üléseket már javában operálják ki Szolnokon a kijelölt elővárosi emeletes villamos motorvonatokból.
Új kifejezéseket tanulunk négy évvel az első KISS-ek forgalomba álíltása után: tudniillik kiderült, hogy a Stadler emeleteseinek van téli és nyári üzemmódja is. Ha ez a tény már korábban is széles körben ismert lett volna, elnézést, elkerülte a figyelmünket, ám most észbevéssük. Az úgynevezett „téli üzemmód” esetében a KISS motorvonatok belterének kialakítása: hatszáz ülőhely és tizenhét kerékpárhely. A „nyári üzemmódra” való átszerelés után járművenként harminchat bicikli biztonságos szállítására lesz lehetőség. A nyári üzem egyébként eleve adott volt a KISS-eken, hiszen a Start a beszerzéskori műszaki előírásai között – például ezen, és számos egyéb kritériumon túl, miszerint a motorvonat parkoló, szerelvénymenet, előfogatolt vezérlőkocsis, mosó és tolató üzemmóddal is „rendelkezzen” – szerepelt a következő, az ülőhely kapacitásra vonatkozó tétel, idézzük: „Minimum hatszáz másodosztályú ülőhely, amiből legalább ötszáznyolcvan fix, azaz más funkcióktól függetlenül állandóan használható ülőhely."
Élve lehetőséggel, és felkészülve a nyári szezonban várható rohamra, a vasúttársaság közleménye szerint az utasigényekre és a lehetőségekre való tekintettel növelik a szállítható kerékpárok számát. Ez a gyakorlatban az eddigi mennyiség megháromszorozás jelenti, tizenkettő helyett harminchat bringa fér majd fel az átalakított KISS-ekre. (Összehasonításul: a Flirtökön hat kerékpár szállítható az utastér kijelölt részén, a lehajtható üléseknél, biztonsági övvel rögzítve.) Az átalakításokat az egykori MÁV Szolnoki Járműjavítóban, a MÁV-Vagonban végzik el.
A megemelt kerékpáros kapacitású járművek először a Kőbánya-Kispest és Székesfehérvár közötti G43-as járatokban fognak közlekedni most szombattól, segítve a Velencei-tó kerékpáros kiszolgálását, valamint több jármű a Budapest–Vác–Szob vonalon pendlizik majd a Dunakanyarban. Várhatóan júliusban a népszerű, Szob és Fonyód között közlekedő Jégmadár expresszben is forgalomba állnak majd a nagyobb kerékpáros befogadóképességű emeletes járművek. Az utazások kiszámíthatósága érdekében erre a járatra ezután is kötelező marad a helyjegy és a kerékpárhelyjegy váltása.
A népszerűbb turisztikai térségekbe biciklis utazást tervezőket a vasúttársaság részletes információkkal látta el a honlapján, amit érdemes utazás előtt böngészni.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!