MTU-motorok düböröghetnek a Transnet dízelmozdonyaiban
A körülbelül százmillió eurós kontraktus értelmében az MTU kétszázharminckét dízelmotort szállíthat a kínai CNR Daliannak és dél-afrikai leányvállalatának, a CNRRSSA-nak. A 20V 4000 R63L típusú erőforrásokat a Dél-Afrikai Köztársaságban tevékenykedő Transnet Freight Rail által rendelt mozdonyokhoz használják majd fel – írja a Global Rail News.
A CNR Dalian által választott motor az MTU 4000 R43/R53 típusú dízelerőforrásának 3300 kilowatt teljesítményre „feltuningolt” változata, ezáltal a német motorgyártó palettáján jelenleg elérhető legerősebb „mozdonyszív”.
Az MTU-t is birtokló Rolls-Royce Power Systems azt nyilatkozta, a megállapodás azt jelenti, a cégnek sikerült megvetnie a lábát a kínai tehermozdonyok piacán, amelyekből egyre többet vásárolnak világszerte.
A dízelmotorokat terv szerint 2015 és 2017 között veheti át a CNR. Az első húsz az MTU friedrichshafeni üzemében készül, onnan szállítják Kínába. A többi erőforrás már az MTU dél-afrikai kirendeltségéhez érkezik, ahol a hattengelyes Transnet-mozdonyok készre szerelését végzik.
A Transnet tavaly márciusban jelentette be Dél-Afrika vasútjának eddigi legnagyobb, összesen ezerhatvannégy járművet jelentő mozdonybeszerzését: a CNR Rolling Stocktól kétszázharminckettő, az amerikai GE Transportationtől kétszázharminchárom, a szintén kínai CSR Zhuzhoutól kétszázötvenkilenc, a kanadai Bombardier-től pedig kétszáznegyven mozdonyt vásárolnak – adja hírül a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!