Mozdonypompa a komlói vonalon
Néhány hete dolgozik újra a 235-ös Szergej, végre kameránk előtt is mutatkozott a felújított mozdony. A 235-öst csaknem tizenöt év után utalták újra a dombóvári műhelybe a legmagasabb szintű, jelenleg is végzett B-jelű nagyjavításra. A belső mellett természetesen a külcsínyt is rendbe tették, bár megjegyzendő, hogy a mozdony 2006-os festése rendkívül időtálló volt, színét, tónusát nem szívta ki a nap (mint oly sok későbbi társáét), persze a füst és a kosz a gondos kezek ellenére is gyűlt a kasztnin.
A pompás Szergejt a Dombóvár-környéki tolatós tehervonatok élén vetették be februárban, Komlón, Tamásiban és Bátaszéken is járt a kiszolgáló menetekkel. Csütörtökön a mecsekjánosi farakodás kiszolgálását bízták rá a komlói vonalon. Négy üres kocsit hozott, a hat rakottat pedig elvitte a Komló melletti település megálló-rakodóhelyéről.
A 47-es vonal teherforgalmát nagyrészt az erdészet kiszolgálása adja, a kedden és csütörtökön közlekedő tolatós egész évben cserélgeti a néhány kocsit Mecsekjánosiban. Emellett Komló állomáson követ rakodnak teljesen változó intenzitással és mennyiségben: hosszú rakodásmentes időszak után akár hetekig tartó kőkampány is indulhat.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!