MotoE: egyre divatosabb az elektromos motorozás!

iho   ·   2023.11.04. 12:00

Napjainkban az e-mobilitás már a mindennapjaink része. Egyre több elektromos jármű látható az utakon. Az autókon már meg sem lepődünk, és az e-rollerek száma is jelentősen megnőtt az utóbbi években, főleg a nagyobb városokban. De mi a helyzet például a motorokkal?

A technológia fejlődése folyamatos

Az elektromos autók térhódítása tettenérhető Magyarországon is. Egyre nagyobb hatótávok érhetőek el az újabb és újabb modellekkel, ráadásul elkezdtek valamelyest csökkenni az árak is. Valamint egyre több használt gépjármű is lesz a piacon, így még többen hozzáférhetnek majd ehhez a technológiához. Nem véletlen, hogy immár elektromos autóra is köthetünk biztosítást.

A fejlődés nemcsak a már említett területeken, hanem természetesen két keréken is hatalmas lehetőségeket tartogat. Bár még nem érzékelhető igazi robbanás a motoroknál, de például a MotoE létrejötte lendületet adhat a szegmensnek.

A közelmúltban több változás is volt a motorozásban

A motorsport nagy változásokon ment keresztül. Például a 2000-es évek elején cserélték le a kétütemű gépeket négyüteműre. Ezt akkor sokan ellenezték, mert megváltozott a jellegzetes hangjuk, de az alakjuk és a karakterük is más lett.

Az emberekről általánosságban elmondható, hogy nem szeretik a változásokat, félnek tőlük, ám a legtöbbször kiderül, hogy semmi okuk nincs rá. Idővel mindenki megszokja és elfogadja azt, hogy szükséges volt a változás. Nem véletlen, hogy ma már annyira népszerűek a négyüteműek is.

Ugyanez a forradalom várhat ismét a motorsportra a technológia fejlődésének köszönhetően. 2019-ben ugyanis már el is indult a FIM MotoE Világkupa csak elektromos motorok számára. Ha sikerül kellő figyelmet irányítani a sorozatra, akkor egyre több és nagyobb gyártó is beszállhat, ami növekvő fejlesztési erőforrást is jelent majd.

Az elektromos motorozás jelene: a MotoE

Jelenleg még nem tart ott ez a technológia, hogy nagy számban lehessen gyártani az elektromos motorokat. Még a gyártók sem igazán erősek ebben az új iparágban. De az beszédes, hogy már a Harley Davidsonnak is van elektromos járműve.

Viszont egyelőre még ott tart a sorozat, hogy egyetlen gyártó (az Energica) készíti a versenyre szánt gépeket. Ezek 40 perc alatt feltölthetőek és 250-270 kilométer/óra a maximális sebességük. 154 lóerős a motorjuk és 262 kg-ot nyomnak. A hangjuk pedig olyan, mintha most jöttek volna elő a Star Warsból.

A járműveket egyébként olyan csapatok készítik fel a futamokra, akik a MotoGP-ben vagy a Moto2-ben, Moto3-ban érdekeltek. De a versenyzők szaktudásával és rutinjával sincs probléma, tekintettel arra, hogy olyan nevek is versenyeznek itt, mint a korábbi Moto3-as EB-győztes Matteo Ferrari, aki ráadásul meg is nyerte az elektromos sorozatot! A MotoGP-t is megjárt Bradley Smith lett mögötte a második, a harmadik pedig Eric Grando lett mögöttük.

Igen, még gyerekcipőben járnak az elektromos motorok, de látva, hogy máris mennyi szakértelem és tapasztalat koncentrálódik köréjük, nagy jövő előtt állnak!

(x)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek