Mindkét daru dolgozik: a Nyugati tetőszerkezetének bontása folyamatos

iho/vasút   ·   2020.08.02. 15:00
nyugati_daru0

Társat kapott a korábban felállított toronydaru. A második, 46,2 méter horogmagasságú és 2,7 tonna teherbírású, WOLFF 262 SL típusú darunak 70 méter hosszú gémje van. A csarnok főtetejének deszkaborítása huszonöt, a fémlemezek bontása nyolcvan, a felállványozott tető üveges részének a bontása pedig ötven százalékos készültségű. Folyamatban van az acél tartószerkezetek tisztítása és a statikus felülvizsgálat, valamint elkezdődött a felső oldalbevilágítók üvegezésének bontása az Eiffel tér felől.

(fotók: MÁV)

Az először munkába állt, TEREX-COMEDIL típusú – becenevén Zeppelin – toronydaru horogmagassága 36 méter; a gém 75 méter hatósugarú; teherbírása pedig 2,7 tonna. Az elmúlt hónapokban a csarnokba futó vágányok felsővezeték-hálózatát szerelték, és a csarnok előtt új, ideiglenes ütközőbakokat építettek be a 10–13. vágányok lezárására, hogy a külső sínpárok a felújítás alatt is használhatók legyenek a vonatforgalomnak. Megépült a csarnokban egy 70 ezer légköbméteres térállvány a csak állványról végezhető szakértői felmérések elvégzésére, továbbá egy 7000 négyzetméteres védőhálót is kialakítottak az utasok és a munkások védelme érdekében.

A Nyugati pályaudvar utascsarnokának több ütemű lezárása idején a december 7-éig tartó időszakra vonatkozó menetrendek és a részletes utastájékoztatás elérhető a www.mav.hu/nyugati oldalon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.