Mindent a síneken szállítunk – de kik viszik valójában az árut?
A tájékoztatás szerint egy év alatt a közlekedő tehervonatok száma 3 százalékkal, míg a megtett bruttótonna kilométerek – egy tonna jármű és rakomány tömegének mozgása – 5,5 százalékkal emelkedtek. Két évvel ezelőtt mintegy 143 ezer tehervonat tett meg 19,6 milliárd bruttótonna kilométert az összes hazai vasútvonalon, 2014-ben ugyanakkor már 148 ezer szerelvény 20,7 milliárd bruttótonna kilométert futott – írták.
A tehervonatok csaknem 17 millió kilométert közlekedtek összesen, és noha a tranzitforgalom Horvátország, Szerbia és Ukrajna irányába csökkent, Ausztriába jelentősen, Szlovénia, Románia és Szlovákia felé kismértékben emelkedett a szállítás.
A pozitív trend eredményeként a MÁV tavaly 650 millió, két év alatt több mint 1,8 milliárd forinttal növelte bevételét. Elsősorban a belföldi forgalom, feltehetőleg az anyag- és szállításigényes építőipar hajtotta az árufuvarozás növekedését, de a forgalmi adatok alapján az e-útdíj bevezetése is jótékony hatással bírt – közölték.
A vasúttársaság arra számít, hogy a magyar gazdasági teljesítmény javulása a vasúti áruforgalomra további kedvező hatást gyakorol. Ezen felül a MÁV szerint Magyarország vasúti árufuvarozási lehetőségeit növelik a 2013 őszén megnyílt európai tranzit folyosók, amelyek működése az országhatárok közötti vasúti átjárhatósági, úgynevezett interoperabilitási problémák megoldását is segítik.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!