Miért ne foglaljuk el Köki első vágányát csúcsban?
„Az első vágányon tehervonat halad át!” – ordibálta csütörtök este Kőbánya-Kispest hangosbemondója. Valamit viszont elszámolhattak, mert a vonat nem áthaladt, hanem bejárt az 1-es vágányra, majd megállt. Pont jókor, hiszen épp minden irányból érkezett be személyvonat, vagyis érkezett volna, mert a manőver miatt a többség (három szerelvény) a bejáraton várakozott. A helyzetet nem segítette, hogy az Ulusoy-vonat mellett egy lajosmizsei személy érkezett még be, ami a Nyugati felé továbbindulva keresztbe tett járt mindenki másnak.
A monori személy végül az 1-es helyett az ötödik vágányt vette igénybe, lépcsőzhettek is egyet az utasok, akik ezzel a járattal utaztak volna a Nyugati felé. Az élelmesebbje persze elment a lajosival tíz perccel korábban – ehhez leginkább jól kellett tippelni és résen kellett lenni. A MÁV az életre nevel, értsük meg minél korábban!
A DB Schenker csoport tavaly nyár óta továbbítja a török Ulusoy Logistics félpótkocsikkal rakott vonatát a németországi Köln és az Isztambul melletti Cerkezköy között az egész útvon. A speciális, dupla zsebeskocsikból kiállított vonatok öt-hat nap alatt teszik meg a Törökország–Németország utat. A szerelvények Magyarországon is keresztül utaznak a Kürtös–Budapest–Hegyeshalom útvonalon, így Kőbánya-Kispestet is érintik.
Biztos meg van az oka, hogy Kökin nem a peron nélküli (szabad), hatodik vágányt választották ennek a vonatnak.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!