Mi az a szegmentáció és miért fontos?
A piac szegmentálásának hatalmas szerepe van a marketingben. Gondoljunk csak bele, mennyivel jobb eredményeket tudunk elérni üzleti szempontból akkor, ha kizárólag a piac egy részére próbálunk hatást gyakorolni. A szegmentálás, vagyis a piac felismerése és részekre osztása ma már rendkívül hatékonyan elvégezhető egy jól működő marketing automatizációs szoftver segítségével. Nézzük most meg, hogyan lehetséges ez!
A szegmentáció fogalma
A FunnelFlow által forgalmazott ActiveCampaign szoftver egy funkcióban gazdag, sokoldalúan használható alkalmazás. Számos szerepe közül kiemelkedik a szegmentálás lehetősége. Ez biztosítja, hogy különböző adatok alapján - például demográfiai jellemzők, vásárlási szokások - csoportokba rendezzük az ügyfeleket. Ezzel pedig a különböző szegmenseket alkotó egyének igényeit is célzottabban tudjuk kezelni.
Bármely méretű vállalkozásról is van szó, a célcsoport meghatározása hatalmas jelentőséggel bír. Ez történhet demográfiai, földrajzi, magatartási vagy társadalmi jellemzők alapján is. Hiszen marketing szempontból nagyon nem mindegy az, hogy ki milyen típusú településen él, milyen nemű, életkorú, családi állapotú, mi a foglalkozása, végzettsége vagy éppen milyen személyiségjegyekkel rendelkezik. Ezek mind-mind olyan információk, amelyek felhasználásával a kampányaink személyre szabhatóak.
A szegmentáció alkalmazásának konkrét előnyei
Hogy megértsük, miért is érdemel kiemelt figyelmet a szegmentáció, nézzünk meg egy konkrét példát! A felhasználói adatok vagy igények alapján különböző típusú élményekkel bombázhatjuk az egyes csoportokat. Azoknak, akik nem nyitották meg az e-mailjeinket, küldhetünk egyedi ajánlatot. Míg azok számára, akik vásároltak az utóbbi időszakban, biztosíthatunk kedvezményt.
A célzott e-mail küldés mellett a szegmentáció az online marketing egyéb területein is roppant sok előnnyel szolgálhat. Jobban célozhatunk az online hirdetésekkel is, ezzel pedig nemcsak eredményesebbek lehetünk, de a költségeken is faraghatunk.
Hiba lenne nem foglalkozni vele!
A szegmentáció mellőzése a kis-, közép-, a nagyvállalatok esetén, de még az egyéni vállalkozások életében is problémákhoz vezethet. Hiszen az, ha nem szegmentálunk és “mindent” egyszerre akarunk, mindenkit egyszerre akarunk megszólítani, gyorsan az erőforrások szétforgácsolódásához vezet majd. Ami pedig sem üzleti, sem pedig emberi szempontból nem vezet eredményre.
Láthatjuk, mekkora jelentőséggel bír a szegmentálás a cégek érdekében. Ha szeretnénk hatékonyan és gyorsan elvégezni, alkalmazzunk marketingautomatizációs szoftver. Egy ilyen, sokoldalúan használható alkalmazás hathatós segítségünkre lesz a marketinggel kapcsolatos feladatok ellátásában. Hiszen a szegmentáción túl számos egyéb funkcióval is rendelkezik.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!