Megtömte a zsebét a Talgo márciusban

iho/vasút   ·   2024.05.14. 17:25
Talgo

Az előző év azonos időszakához képest 31,4 százalékkal nőtt a spanyol vállalat bevétele, ami 166,5 millió eurót tesz ki.

A javulás okaként egyrészt a megnövekedett ipari tevékenységet nevezték meg, többek között a német Deutsche Bahn (DB), a dán nemzeti vasút DSB, valamint a spanyol nemzeti vasút Renfe beruházásait. Ezeken felül a karbantartási szolgáltatásokból származó visszatérő bevételek is hozzájárultak a jelentős fejlődéshez.

A Talgo az idei év első negyedévében 20,1 millió eurós (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül hét és fél milliárd forintos) EBIDTA-t (vagyis kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt) ért el tizenkét százalékos haszonkulcs mellett, ami az ellátási lánc zavarainak és az inflációs hatások mérséklésére irányuló ipari akcióterv végrehajtását tükrözi, csökkentve ezáltal a projektek végrehajtásának kockázatait.

A nettó nyereség 10,4 millió euró (nagyjából 3,9 milliárd forint) volt 2024 első három hónapja során, ami jelentős növekedés a 2023 első negyedévében elért 2,4 millió euróhoz (cirka 900 millió forinthoz) képest.

2024 első negyedévében a vállalat ipari tevékenysége hozta a várt növekedést, a projektek ütemének növekedése mellett. A Talgo arra számít, hogy ez a tendencia egész évben folytatódik.

A spanyol cég négymilliárd eurót (hozzávetőlegesen 1500 milliárd forintot) meghaladó rendelésállománnyal büszkélkedhet. A legtöbb új megrendelés a meglévő szerződések – például a DB-ének és a DSB-ének – meghosszabbítása, melyek az inflációs kockázatok mérséklése érdekében indexálási záradékot tartalmaznak. A hátralékot a karbantartási szolgáltatások visszatérő tevékenysége is alátámasztja, mely stabil szerződésekkel járul hozzá a hosszú távú üzleti növekedéshez.

Az idei évre vonatkozó kilátások megerősítik a szilárd üzleti teljesítményt és a projektek végrehajtását, várhatóan magas szintű tevékenységgel és elismert bevételekkel, amik stabil, 11,5 százalékos EBITDA rátát tartanak fenn. 2024-ben a Talgo körülbelül harmincmillió eurós (bő 11 milliárd forintos) Capex-befektetést és 2023-hoz képest stabil nettó pénzügyi adósságot prognosztizál, mely körülbelül az EBITDA háromszorosa, tükrözve a projektekhez szükséges készpénzmennyiséget – számol be a Rail Tech.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek