Meghosszabbítják a 3-as metrót?

iho   ·   2013.07.24. 09:06

Kiírták a közbeszerzési pályázatot a M3-as metró felújításának és meghosszabbításának előkészítésére. A pályázat beadási határideje szeptember 3-a, a teljesítésre 660 napja van a legkisebb ajánlatot beadó cégnek.

A Napi Gazdaság a téma kapcsán arról is beszámolt, hogy a hosszabbítás már évtizedek óta napirendben van, már a káposztásmegyeri lakótelep 1980-as építésekor tervezték, hogy a 3-as metróvonal odáig vezet majd. A BKK és a főváros most uniós forrásból valósítaná meg fejlesztést, amely része annak a huszonhét, 50 millió euró feletti értékű projektnek, amelyet az EU 2014 és 2020 közötti költségvetéséből finanszíroznának. A ​támogatási szerződéssel rendelkező beruházás a tervek szerint 150 milliárd forintba kerülne, a rekonstrukció és a hosszabbítás 2016-ban kezdődne meg, 2019-re pedig be is fejeződne.

A 3-as metró vonala egyébként jelenleg is tovább vezet Újpest-Központ végállomástól. Arról még a Világgazdaság számolt be márciusban, hogy a metró első, újonnan építendő megállója a Rózsa utcánál lenne, ahonnan a pálya a felszín alatt haladna a következő megállóig, azaz a Rákospalota-Újpest vasútállomásig. A két megálló közötti nyomvonalon jelenleg is – mintegy 30 éve – építési tilalom van érvényben, éppen a metróhosszabbítási tervek miatt. Rákospalota-Újpest állomás régóta ígért felújítására és rendezésére – hasonlóan a vácihoz – nagy szükség lenne, amelyet elvileg a hosszabbításhoz igazodva végeznének el. A Rákospalota-Újpesttől Káposztásmegyerig vezető, a metró számára épített pálya egyébként készen van, csak azt éppen az Újpest-központ felől (a Lehel-térről) Káposztásmegyerre tartó 14-es villamos használja a Fóti-úti felüljárótól az Óceán-árok utcáig.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.