Megálló reszelés: sikerült „megcsinálni” a budaörsi csomópontot
Update Garai szerkesztőtől: Attilám lement, megnézte közelebbről a víznyelőket is. Ezek vezetik majd el az összes összefolyó csapadékot.
További élményképek a galériájában, amelyből újfent kiderült, apáink nagyapáink idejében „párszor előfordult”, hogy mondjuk egy hídavatón még festették az egyik oldalt, de mire B. elvtárs odaért, ha nem is száradt még meg a festék, de legalább már készen volt, ám manapság ilyesmivel a Várkert Bazár óta pláne nem kell törődni, adjuk át, amikor ráérünk, kedvünk van hozzá, „osztjónapot”, a fiúk majd befejezik utólag...
Korábban írtuk:
Még tegnap késő este az iho levlistáján hívta fel a figyelmet Garai szerkesztő néhány kínzó facebookos kérdésre. Jelesül a következőkre:
- Aki a Balaton felől jön a Sasadi részre, annak megint reszeltek. Gyakorlatilag azoknak használhatatlan, mert csak tilosba lehet behajtani a visszafordítóra.
- Azt a zajvédő falat mi értelme volt betenni az út közepére?
- Ha nagyobb eső jön, akkor ugye a gyalogosok és a buszok is kétéltűek lesznek?
Jelenlegi szűk élőerő és technikai keresztmetszeteinket figyelembe véve reggel munkába jövet, vagyis Budaörsről Kelenföldre bebuszozva gyalogosan tettünk kísérletet helyszíni szemlére. Nos, a „reszelés” megáll, a visszafordítás ugyanis csak ötven százalékosra sikeredett: míg a város felől érkezők simán visszafordulhatnak a centrum felé, az autópálya bevezető szakaszán érkezők legfeljebb az őrmezői oldalban kialakított P+R parkolót választhatják, számukra nem opció sem a súlyos tízezrek által lakott Sasad (és tovább Farkasrét), sem Gazdagrét, sem Pösingermajor-Frankhegy elérése. Még a facebookos kérdésben említett „tilos” módon sem, a túloldalra vezető aluljárót ugyanis sraffozott útfelfestés és fixált terelőelemek teszik megközelíthetetlenné. Márpedig ez véleményünk szerint baklövés, a helyzet közlekedési szakértőért és viszonylag csekély költségen megvalósítható megoldásért kiált, máskülönben a csomópont északi oldalában élők diszkriminációja ég majd bele a köztudatba, hacsak nincsenek a tervezőnek előttünk ismeretlen nyomós okai a megoldásra. (Bónusz: a Kamaraerdő felől befutó autósok is csak az M1–M7-re hajthatnak fel.) Egyébként e sorok írásakor, 2016. április 19-én 11 óra magasságában egy-két órán belül várható egy részletes helyszíni elemzés az indexen: kamerás Suzuki Swiftjük a csomóponton jártunkkor cirkálta be a helyszínt; az oknyomozásra nyilván a „kínzó facebookos kérdések” megválaszolása sarkallta őket.
A zajvédő fal jelenlétéhez nincs sok hozzáfűzni valónk: vizuális vonalvezetésük, esztétikájuk kifogástalan, és ha jól érzékeltük, fabeton létesítményről van szó, ami az egyik legjobb hangelnyelő megoldás – tekintettel arra, hogy legalább kétszer három sávról beszélünk, az őrmezői oldalra nem szűrődik át az autópályára kidöngető autók zaja, illetve fordítva, a Renault Baumgartnernél sem zavar a bevezető szakasz 80 decibele.
A kétéltűség próbája majd akkor jön el, amikor legközelebb leszakad az ég.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!