MÁV: járműpark-csere uniós pénzen
A kormány előtt van a személyi szállítás törvénytervezete, ebben foglalkoznak az egységes menetrenddel, tarifával, viteldíjakkal, kedvezményekkel – mondta egy szegedi konferencián Völner Pál, infrastruktúráért felelős államtitkár.
Régi ígéret, hogy a Közösségi Közlekedési Holding keretein belül egy cégcsoportba összefogják a buszos és a vasúti közlekedést, megpróbálnak egységes tarifa és jegyrendszert kialakítani és a párhuzamosságokat lehetőleg megszüntetni. Az átalakítások során a kötött pályás közlekedés prioritást kap majd, hiszen az uniós közlekedési szabályok is ezt írják elő – mondta az államtitkár.
A MÁV kapcsán kiemelte: amit el kell érni, az a járműpark cseréje és felújítása, mely éveket vehet igénybe. Ehhez akár uniós támogatásokat is igénybe lehet venni majd, de a régi IC kocsik és a mozdonypark felújításában is gondolkodni lehet – fogalmazott Völner Pál.
A kormány elfogadta a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésével kapcsolatos koncepcióját, melyben négy ütemes fejlesztés jelenik meg a következő két évtizedre. Azok az autópályák, amelyeknek az előkészítése már olyan fázisban van, tovább épülnek, például a Nyíregyháza–Vásárosnamény, vagy az M43-as román határig tartó szakasza, de ezt követően elsősorban a gyorsforgalmi utak négysávosítását támogatják – mondta az infrastruktúráért felelős államtitkár.