Magyarok a vízi Forma–1 kapujában
Óriási lehetőség áll a magyar motorcsónaksport előtt, a bajai Vő testvérek ugyanis esélyt kaptak rá, hogy bejussanak a Formula–1 H2O bajnokságba, ami presztízsét tekintve az óriási érdeklődéssel kísért autós Forma–1 vízi megfelelőjének számít.
Ahhoz, hogy a 22 éves Vő Viktor és 19 éves öccse, Kornél bejussanak a (vízen) száguldó cirkuszba, előbb a F1 H2O Nations Cupban kell megállniuk a helyüket. Jelenleg nemzetközi licencük van a versenyzőknek, a feladat, hogy szuperlicencet szerezzenek.
Az első, bemutatkozó versenyre már a jövő hét végén sor kerül Szingapúrban. A magyar nemzeti lobogóval díszített versenygépeket Nicoló di San Germano, a F1 promoterének cége, az olasz Idea Marketing biztosítja a csapat számára.
A Vő Racing Team csütörtöki beharangozó eseményén Vő András, a Magyar Motorcsónak Szövetség alelnöke beszámolt róla, hogy hároméves előkészítő munka, több európai és világverseny sikeres lebonyolítása és a magyar gyorsasági motorcsónak-versenyzők nemzetközi sikereinek elismeréseként kapott hazánk meghívást a 2012-es F1 H2O nemzetek kupájára. Ezen felül, a tervek szerint 13 év kihagyás után 2013-ban Magyarország is bekapcsolódna az F1 H2O versenysorozatba, mint a nyolc állomásból álló sorozat egyik színhelye. Ezt a törekvést a Nemzetközi Motorcsónak Szövetség is támogatja.
Mindez azon kívül, hogy öregbítené a magyar motorcsónaksport jó hírét, azért is lenne kiemelten fontos, mert egy-egy futamot a helyszínen átlagosan 60-70 ezer ember néz élőben, a televíziós közvetítéseknek köszönhetően pedig 30 milliónál is többen kíváncsiak rá világszerte (a kínai versenyt 80 millióan látták – a szerk.). Ez Magyarországnak mindenképpen óriási reklám lenne mind sportdiplomáciai, mind pedig országimázs szempontjából – hangzott el.
Havas Attila, a Vő Racing Team műszaki igazgatója, tizenkétszeres világbajnok és a csapat tartalék pilótája szerint a Vő fivérek annak ellenére, hogy ilyen méretű katamaránokkal még sohasem versenyeztek, felkészültek a megmérettetésre. Szerinte a hajók barátságosabbak és könnyebben kezelhetőek a korábbi, csak fekvő helyzetben irányítható gépekhez képest.
Vő Viktor szerint nem probléma, hogy öccse a csapattársa, mint mondta, a vízen mindenki ellenfél. A parton testvérek, a vízen nem annyira – tette hozzá tréfálkozva.
A versenyzők adatai:
Vő Viktor 1989-ben született Baján, magassága 179 cm, súlya 65 kg.
Legjobb eredményei: F–175 világbajnokság 3. hely (Dessau, Németország, 2011), F–175 Európa-bajnokság 2. hely (Chodziez, Lengyelország 2011), F–125 világbajnokság 3. hely (Lake Alfred, USA, 2008)
Vő Kornél 1992-ben született, szintén Baján. Magassága 173 cm, súlya 57 kg. Eddigi legjobb eredménye: F–125 világkupa 3. hely (Baja, Magyarország, 2010)
A versenyhajó adatai:- Súly: 455 kg
- Hossz: 5302 mm (motorral 5945 mm)
- Szélesség: 2185 mm
- Magasság: 1320 mm
- Propeller: Dewald
- Anyaga: Karbon/Kevlár – Epoxy
- Tervezte és építette: H2O Racing
- Crash box: UIM #CB10/062007
- Cockpit 3000N: UIM #235
- Légzsák: Blazer Performance UIM #AB06/00102
- 6 pontos biztonsági öv
- Típus: Mercury OPTIMAX 200XS SST
- Modell: 2010
- Teljesítmény: 225 Le
- Fordulat: 8000 rpm
- Üzemanyag tartály: 90 liter
- Kevesebb, mint 5 mp alatt gyorsul 0-100 km/h-ra
- Végsebessége: 200 km/h feletti