Magyar Vasút újra, nyolcadik kiadás
Jó tempóban, kéthetente jelennek meg a Magyar Vasút újabb és újabb kiadásai.
A tartalomból:
- Dr. Jan Busch, a DB Cargo Hungária ügyvezetője Európa legnagyobb tehervasútja, a DB Cargo térségbeli hozzájárulásáról a modal shifthez, stratégiáról, együttműködésről és versenyről.
- Tervezett hazai vasútvillamosítások 2030-ig, illetve 2050-ig (térképpel)
- Az Európai Parlament (EP) elfogadta a közlekedési, energetikai és távközlési hálózatok összekapcsolását támogató Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (Connecting Europe Facility, CEF II) következő hétéves, 2021–2027-es programját és költségvetését.
- Az innovatív vasúti teherkocsik és daruzási technológiák segítik az intermodális forgalmak gyors növekedését. Az új megoldásokkal egyre több terminálon válik elérhetővé a közúti járművek átrakása vasútra. Példák, megoldások.
- A negyedik vasúti csomag, avagy uniós jogalkotás az egységes európai vasúti térség kialakítása, a szegmens versenyképességének és a növekedésének előmozdítása érdekében.
- Pályahasználat-díjaztatási eljárások a Lajtától nyugatra, öt ország gyakorlata alapján.
- Új vasútműködtetési modell Nagy-Britanniában. A felaprózottság negyedszázada után kizárólagos és felelős nemzeti vezetés – ez a Nagy-Britannia vasútját újraszabályozó kormányzati Williams–Shapps-terv lényege.
- ETCS-átállás: korai tapasztalatok 1. rész: a gyakorlatban a vonatbefolyásoló fedélzeti berendezés bevezetése vontatottan halad; sokfelé megmaradnak a párhuzamos nemzeti rendszerek, nem ritka a késedelmes projekt, a költségnövekedés, a műszaki bonyodalom.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!