Magyar tűzoltójárműveket kapott kilenc megye

MTI   ·   2012.11.23. 13:04

Pintér Sándor az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) Mogyoródi úti épülete előtt tartott ünnepségen a járművek indítókulcsainak átadásakor azt mondta: a kormány célja, hogy a jelenleg szolgálatban lévő, magas átlagéletkoruk miatt nem megfelelő üzembiztonságú vízszállító autókat 2017 végéig magyar gyártású új járművekre cseréljék le. Megjegyezte, van olyan vízszállító, amely 36 éve áll szolgálatban, míg a többi jármű kora is 15 és 20 év között van.

A tárcavezető hangsúlyozta: a korábban önkormányzati irányítás alatt lévő tűzoltóságokat január elsejével azért vonták újra állami felügyelet és finanszírozás alá, mert a tűzbiztonság nem lehet az önkormányzatok anyagi függvénye, és egyenlő technikai feltételeket kívánnak teremteni valamennyi településen. Hozzátette: a járművek cseréjét és felújítását saját fejlesztéssel és gyártással valósítják meg.

Bakondi György altábornagy, az OKF főigazgatója azt mondta: a tűzoltójárművek javítására, fenntartására október végéig az eredetileg tervezett összeg tízszeresét, 3,7 milliárd forintot fordítottak. A gépjármű-felújítási program keretében az idén 17 gépjárművet újítottak fel, 14-et vásároltak, és ennek a beszerzésnek a része a most átadott kilenc, hétezer liter víz szállítására alkalmas jármű is. Az összesen 760 millió forint értékű kilenc jármű az állami tulajdonú BM Heros Zrt. saját fejlesztése.

A járműveket kilenc megye városa, Nyíregyháza, Hódmezővásárhely, Szigetvár, Kecskemét, Eger, Szeghalom, Gödöllő, Salgótarján és Kazincbarcika hivatásos tűzoltósága kapta meg. Lipták Attila Borsod megyei katasztrófavédelmi igazgató az indítókulcsok átvételekor azt mondta: a kilenc jármű 311 településen élő 900 ezer embernek jelenthet majd gyorsabb segítséget, és Kazincbarcikán egy 23 éves vízszállító járművet tudnak lecserélni.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.