Lufthansa-mínuszok: gyenge negyedév, csökkenő flottabővítés
Az észak-európai társaságok mellett rossz hírekkel állt elő a Lufthansa is: noha az üzemi veszteség az első negyedévben a tavalyi 359 millió euróról 245 millióra csökkentek, a csoport vezetése azt fontolgatja, hogy a már korábban elhatározotthoz képest még inkább visszafogja kapacitásbővítési elképzeléseit.
A társaság-csoport pénzügyi vezetője, Simone Menne nyilatkozata arra utal, hogy a bizonytalanság egyrészt az eddigi foglalások visszaeséséből adódik, másrészt mert a nemrég tartott pilótasztrájk után még mindig nem sikerült megállapodásra jutni a repülőszemélyzet érdekképviseletével.
Menne ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy a sztrájk csak a Lufthansa eredményességét csökkentette, de a márciusi eredmények a teljes csoportra nézve csalódást keltőek voltak., márpedig a Germanwings, az Austrian, a Swiss és a Brussels forgalmát nem érintette a munkabeszüntetés.
Gyengék voltak a helykihasználási adatok is, kivéve az ázsiai illetve csendes-óceáni, valamint olyan afrikai vonalakon, ahol a Lufthansa interkontinentális járatokra kisebb gépeket használ. A (nagy európai légitársaságok számára döntő jelentőségű) észak-atlanti piacon azonban számos konkurens cég növelte a kapacitását, a frankfurti és a müncheni Lufthansa-csomópontok forgalmát pedig az befolyásolta, hogy a versenytársak az észak-amerikai nagyvárosok felől sok kisebb európai célállomásra diverzifikálták a hálózatukat.
Menne megerősítette azokat a híreket, amelyek szerint a Lufthansa kilenc Airbus A340-esét első osztály nélkül és mindössze 18 business class üléssel repültetné sűrű székezéssel elsősorban a délkelet-ázsiai vonalakon. Azt a hírt viszont cáfolta, hogy a belgiumi Brusselsben lévő 49 százalékos hányadát többségi tulajdonná alakítaná.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!