Lufthansa: irány az ötcsillag, minden osztályon
A különlegesen éles versenyhelyzet új megoldásokat diktál a légitársaságoknak: a hagyományos hordozóknak is keményen meg kell küzdeniük az utasok kegyeiért, és rendkívüli fontosságot kaptak a pénzügyi egyensúly megtartásában a hosszú távú hálózatok. Aki ezen a téren nem fejleszt, az a lemaradást kockáztatja az egész mezőnnyel szemben. Amint erről az iho/repülés többször beszámolt, a németek egyfelől nagyon komoly takarékossági programba kezdtek, másfelől viszont, mint a szerkesztőségünkhöz eljuttatott anyag is jelzi, nagyon is sok pénzt költenek elsősorban az interkontinentális járatok vonzóvá tételére, miközben a rövid távú hálózat egy részét kiszervezik annak a Germanwingsnek, amely egyébként maga is beindította a saját programját a low-cost modell „fellazítására”, mert most már az is nyilvánvaló, hogy a minőség a kínálat alsó szegmensében sem elhanyagolható tényező. A Lufthansa anyaga elsősorban a prémium-szegmens fejlesztését részletezi.
A Lufthansa új első osztálya világszerte komoly elismerésnek örvend. Az elindítása óta eltelt pár hónapban nem csupán a kiemelt ügyfelektől kapott kiváló visszajelzéseket, hanem rangos díjakat is elnyert. A Lufthansa első osztálya és szolgáltatásai ötcsillagos besorolást kaptak a Skytrax értékelésében, míg az American Academy of Hospitality Sciences (AAHS) nemzetközi ötcsillagos gyémánt díját ítélte oda Európa vezető légitársaságának. Ezek az elismerések kimagasló utazási élményt ígérnek az utazóknak, hiszen az öt csillag egyet jelent a csúcsminőséggel, az első osztályú kényelemmel és a személyes kiszolgálással. Mindez hamarosan nem csak az első osztályon, hanem minden kategóriában érvényes lesz a Lufthansára – ígéri közleményében a német légitársaság.
– Több célt is kitűztünk magunk elé 2014-re – az utóbbi évek legnagyobb szabású szolgáltatás fejlesztési programját bonyolítjuk a Lufthansánál. Ütemterv szerint zajlik a legújabb kabinok telepítése az összes fedélzeti osztályon, és igyekszünk még jobban megmutatni, mire vagyunk képesek a kiszolgálás és a vendéglátás kulisszatitkait ismerő, odaadó házigazdaként – nyilatkozta Jens Bischof, a Lufthansa German Airlines igazgatóságának értékesítésért, termékekért és marketingért felelős tagja a berlini ITB utazási kiállításon.
2014-ben az üzleti osztályra összpontosulnak a fő fejlesztések. A személyesebb kiszolgálás és a rugalmasabb folyamatok révén az utasok még megbecsültebbnek érezhetik majd magukat az üzleti osztályon. Tovább emelkedik a hosszú távú járatokon nyújtott fedélzeti szolgáltatás színvonala. A Lufthansa azt szeretné, hogy ügyfelei úgy érezzék magukat a gépen, mint egy elegáns étteremben. Ha a szolgáltatás új elemei jól teljesítenek a nyári próbaüzemen, 2015-től a teljes hosszú távú hálózatban bevezetik őket. Szintén 2015 nyarán zárul a hosszú távú járatok üzleti osztályának átalakítása. Ennek keretében összesen hétezer teljesen hátradönthető ülést szerelnek be a légitársaság százhat hosszú távú repülőgépébe.
2014 augusztusától az üzleti osztályon biztosított kényelmi csomag is megújul. A Samsonite-tal közösen összeállított csomag a görög Korres prémium márka kiváló minőségű piperetermékeit tartalmazza. A Korrest Athén legrégebbi homeopátiás gyógyszertára alapította, így az új termékek garantáltan a legjobb minőségű aktív növényi hatóanyagokból készülnek. A repülőgépek mosdóiban korábban bevezetett termékek is megújulnak, írja a Lufthansa.
Az új prémium turistaosztályra tervezett kiváló minőségű ülések jóval kényelmesebbek a korábbiaknál és másfélszer nagyobb helyet biztosítanak az utasoknak. Szembetűnő különbség lesz az új fedélzeti osztályon a porcelán étkészlet használata, és a felszolgált ételek minősége is jobb lesz a turistaosztályon szokásosnál. Ráadásul a prémium turistaosztály utasai még egy csomagot adhatnak fel többletdíj nélkül. A Lufthansa májusban kezdi meg a jegyek árusítását az új osztályra, az első járat indítását pedig októberre tervezi. Elsőként a Boeing 747-8 repülőgépen alakítanak majd ki prémium turistaosztályt. A teljes kiépítés 2015 végéig tart, amikor is összesen 3600 ilyen hely lesz foglalható a Lufthansa teljes hosszú távú flottájában.
Az idén nyártól a HON Circle és a Senator program tagjai, valamint az első és üzleti osztály utasai gyorsított ügyintézést vehetnek igénybe minden tengerentúli és néhány európai úti cél esetében. Ez azt jelenti, hogy ezek a kiemelt utasok gyorsabban átesnek a biztonsági ellenőrzésen.
2014. április 1-jétől jóval nagyobb kínálatból válogathatnak a szórakozni vágyó utasok minden fedélzeti osztályon. A filmválaszték duplájára bővül, azon belül több lesz elérhető a legújabb sikerfilmekből, a népszerű klasszikusokból és az elmúlt évek legnézettebb filmjeiből. Ezt a fejlesztést a teljesítmény és megbízhatóság szempontjából is új etalont képviselő fedélzeti szórakoztató rendszer teszi lehetővé. Több mint száz film áll majd rendelkezésre nyolc nyelven, nagyobb lesz a választék az arab nyelvű országok, valamint India, Kína és Japán filmjeiből – és ez csupán néhány az új fedélzeti szórakoztató rendszer előnyei közül.
A Lufthansa utasai hamarosan filmek, tévésorozatok, zeneszámok, játékok és információk gazdag kínálatából válogathatnak a középtávú járatokon. Az ingyenesen hozzáférhető portálon keresztül már a fedélzeten megrendelhetik a Lufthansa WorldShop termékeit – otthoni szállítással. Az új szolgáltatásokat jellemzően olyan úti célok felé tartva lehet majd igénybe venni a Lufthansa hálózatában, mint a FÁK államai, a Közel-Kelet vagy Észak-Afrika. Ehhez az utasoknak mindössze csatlakozniuk kell WiFi-n keresztül saját laptopjukkal, táblagépükkel vagy okostelefonjukkal a fedélzeti infotainment szerverhez. Nyártól a légitársaság húsz új Airbus A321 utasszállítón kínálja majd a Lufthansa Systems által kifejlesztett, „BoardConnect” fedélzeti szórakoztató megoldást – hangzik a légitársaság közleménye.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!