LOT: változások vagy vége a társaságnak
Vagy megtörténnek a szükséges változások a légitársaságnál, vagy nem marad életben: ez volt a lengyel miniszterelnök nyilatkozatának lényege a LOT jövőjéről. Donald Tusk kormányfő világossá tette, hogy a kabinet szeretné megmenteni a nemzeti légitársaságot, de „nem minden áron”, és intő példaként hozta fel a Malév sorsát.
Januárban a társaság 127 millió dollárnyi sürgősségi segítséget kapott a kormánytól, hogy folytathassa az üzemelését, de ennek fejében megköveteli azokat az átalakításokat, amelyek révén a LOT visszatérhet a nyereséges működéshez. Ennek a folyamatnak a részeként a társaság bejelentette az alkalmazottak 30 százalékának elbocsátását, a flotta pedig 40-ről 25-re csökken.
A társaság egykori és most ismét kinevezett vezérigazgatója, Sebastian Mikosz jelezte, a társaság életének legnehezebb periódusa következik, de szerinte megfelelő áldozatokkal megvalósítható a program, a társaság vezetője ismét kilátásba helyezte a jelenleg 93 százalékos állami tulajdonban lévő cég privatizálását.
A helyzetet erősen nehezíti, hogy a LOT két új nagy hatótávolságú Boeing 787-esével nem számolhat a légitársaság, mert ezeket a gépeket a légügyi hatóságok továbbra sem engedik repülni. Noha más üzemeltetők a maguk Dreamlinereivel kapcsolatban általában március végéig hoztak döntést, Mikosz azt mondta, hogy a lengyelek gépeit a nyári menetrendben sem szerepelteti a légitársaság.