Lezuhant a Wright-replika
A gép két pilótája, egy 73 és egy 65 éves férfi életét vesztette. A gép eredetije hét évvel azután készült, hogy a Wright-testvérek végrehajtották a világtörténelem első sikeres irányított motoros repülését levegőnél nehezebb repülőeszközzel.
1910-es gépük másolatát egy Wright "B" Flyer nevű nonprofit társaság építette az egykori nagyszerű tervezőpáros emlékére. A replika modern motorral és az eredetihez képest modernebb irányítási rendszerrel készült, és annyiban is eltért a mintától, hogy könnyebben szétszedhető és szállítható volt, így szerte az Egyesült Államokban bemutathatták a hasonmást. Az eredeti konstrukció Wrighték első igazán „sorozatban” gyártott repülőgépe volt, amelyből liszenszben is építettek több, mint 100 példányt, és amelyet már pilótaképzésre is használtak.
A baleset okairól és körülményeiről egyelőre részleteket nem hoztak nyilvánosságra, a vizsgálat folyik. A repülés hőskorszakában készült gépek önmagukban is veszélyesek, törékenyek voltak, nem volt hasonlítható a mai gépekhez a stabilitásuk, vezethetőségük, és persze a széllökéseknek is sokkal inkább voltak kiszolgáltatva. A mai aviatikusoknak újra és újra meg kellett tapasztaniuk, hogy ezekkel az egykori gépekkel milyen nehéz volt repülni, és hogy milyen sokat tettek az aviatika jövőjéért azok, akik a kilencszázas évek elején valóban életük kockáztatásával kísérleteztek velük.
A régi repülők replikáinak építése különösen az első motoros repülés centenáriuma óta vált komoly mozgalommá. Ez a Wright-gép Amerikán kívül bemutatkozott Európában, többek közt Berlinben is.