Lejárt a határidő, Vitézy terve állítólag kész
A dokumentumok tartalmáról a Világgazdaság sem értesült, de állítólag több változatot is tartalmaz a tervezet, nemcsak a MÁV-Volán óriástársaság létrehozását, amelyet főleg Fónagy János államtitkár nevéhez kötnek. Szintén a portál szerint három érdekcsoport alakult ki a minisztériumon belül, és nem mindegyik tartja jó ötletnek, hogy az ország szinte teljes közösségi közlekedése egyetlen kézben (a leendő óriáscég vezérigazgatója) legyen.
A lap megkérdezte Dorner Lajost, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnökét, aki szerint célravezetőbb lenne a szoros együttműködés a közlekedési cégek között. Erre a Nyugat-Európában már elterjedt közlekedési-, és tarifaközösségeket hozza fel példának (kezdeményezés már Magyarországon is volt erre, a BKK megalakulásáig létezett a Budapesti Közlekedési Szövetség – BKSZ – amely a főváros és agglomerációjának közösségi közlekedési ágait hangolta össze, a vasúton is érvényes budapesti bérlet is nekik köszönhető – a szerk.).
A tervezetet a hírek szerint ősszel tárgyalja a kormány.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!