Látott már hatalmas mozdonyt? Ennél nagyobbat biztosan nem!
Hatszekciós villamos tehermozdonyokat vetnek be Kínában tízezer tonnás szénvonatok élén.
A CRRC Zhuzhou nemrégiben mutatta be a szintén kínai China Shenhua Energy bányavállalat által rendelt nyolc gépkolosszus prototípusát – jelenti a Railway Gazette.
A brutális méretű, hat négytengelyes szekcióból álló, százhat méter hosszú gépszörnyet a Kínai Vasút (China Railways) számára a Siemensszel közösen kifejlesztett, 2006 óta gyártott, kétszekciós HXD1 mozdonyok alapján hozta létre a kínai vasúti gyártó. A összesen 28 ezer 800 kilowatt teljesítmény leadására képes – összehasonlításképp: ez négy és fél Taurus, bő öt Traxx vagy nyolc Gigant ereje, Sziliből viszont tizenhárom kellene hozzá! A vonóerő is lenyűgöző: 2280 kilonewton.
A Shen 24 elnevezésű mozdonyok akár tízezer tonnát nyomó szénvonatokat fognak vontatni a Senmu és Szucsou közötti, 266 kilométer hosszú vonalon, melyen akár tizenkét ezrelék meredekségű emelkedők is előfordulnak. Legnagyobb üzemi sebességük százhúsz kilométer per óra.
A CRRC Zhuzhou szerint az összesen huszonnégy tengellyel rendelkező típus tizenhat műszaki innovációt tartalmaz; többek között áttervezték a vezetőfülkét, aminek a formáját egy oroszlánfej ihlette. A típust önadaptív konfigurációs hálózati oldali áramkörökkel és hálózati dinamikus huzalirányítási technológiával látták el, mely rugalmas huzalozást teszt lehetővé. Az elődtípusokhoz képest pedig jóval környezetbarátabb és energiakímélőbb is.
A Shenhua Energy a HXD1 mozdonyplatform számos típusát üzemelteti, például nyolc kétszekciós és két háromszekciós, 14 ezer 400 kilowatt teljesítményű gépet is. A cég a nyolc Shen 24-esen felül további tizenkét behemót beszerzését is tervezi.
(Nyitókép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!