Különvonat Ortástetőre
Ortástető állomás a szárnyvonal közel felénél, Papírgyár elágazóállomástól hat kilométerre található erdei környezetben. A vonal jelenleg sajnos csak idáig járható. A Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁEV) mahócai szárnyvonalán 2008 júniusa óta szünetel a menetrend szerinti személyforgalom. Ennek oka elsősorban a sorozatos sín- és kapcsolószer-lopásokban keresendő, amelyek 2008-ban komoly károkat okoztak a vonalon. A tolvajok – akiket a rendőrség később elfogott – felszedték Mahóca állomás szinte teljes vágányanyagát, valamint Ortástető állomáson is károkat okoztak. Utóbbiakat az üzemeltető Északerdő Zrt. később helyreállította.
A szárnyvonalat részlegesen – részint a lopásokkal azonos időben – Papírgyár állomástól nagyjából Chinoin megállóhelyig újították fel. A 2010-es nagy esőzések szintén okoztak károkat a szárnyvonalon. Ortástető állomás után körülbelül 400 méterrel két helyen is megcsúszott a töltés, lehetetlenné téve mindennemű vonatmozgást.
Az eleddig utolsó személyszállító vonat 2008. májusában közlekedett különvonatként Mahóca állomásig. Az azóta eltelt időben csak Csanyik-Erdei Iskola állomásig volt alkalmi vonatközlekedés. A forgalomszüneteltetés előtt a nyári idényben szombati napokon egy vonatpár közlekedett Miskolc, Dorottya utca és Mahóca között.
A május 5-én közlekedő különvonat lesz közel négy év után az első – de remélhetőleg nem az utolsó – személyvonat, ami Csanyik-Erdei Iskola állomáson túl közlekedik a szárnyvonalon.