Konfliktus: BKK kontra Népszabadság
Szokatlan gyorsasággal, szokatlan terjedelemben reagált a Népszabadság mai cikkére a Budapesti Közlekedési Központ. A napilap nyomtatott és internetes felületén megjelent írás a leendő budapesti autóbuszok iránt támasztott minőségi követelményeket állította szembe a BKV csődközeli helyzetével.
A BKK a cikk állítása szerint „seregnyi olyan kikötést is megfogalmazott, aminek teljesítése egy átlagos sci-fi író fantáziájának is dicséretére válhatna”. Padlófűtés, hőszigetelt kapaszkodók, légkondicionált utastér és vezetőfülke, zajszinthez alkalmazkodó hangos utastájékoztatás, 65 ezer színben pompázó kijelzők és a vezetőfülke „lehallgatására” szolgáló berendezések – a Népszabadság újságírója szerint mindezek luxusszolgáltatások, amelyek szükségessége megkérdőjelezhető, mégis elvárja meglétüket a BKK.
A Budapesti Közlekedési Központ 15 ezer karakterben, személyesen a napilap újságírójának címzett nyílt levélben reagált a felvetésekre. „Ha megkérdezett volna bennünket a cikk írása előtt, jónéhány félreértést el tudtunk volna oszlatni” – olvasható a BKK szokatlan hangvételű közleményében.
A közlekedésszervező saját bevallása szerint nehéz helyzetben van, mivel alacsony műszaki követelmények esetén a budapestiek minőségi igényeknek nem megfelelő távol-keleti típusok is pályázni tudnak, ha magasra teszik a mércét, akkor pedig a hazai gyártók szorulnak háttérbe a nyugat-európai versenytársakkal szemben.
Számtalan műszaki követelményt luxusszolgáltatásként jelöl meg a Népszabadság, miközben azokat már a jelenlegi buszpark is teljesíti – állítja válaszában a BKK. Például a BKV 23 éves Ikarusz autóbuszainak vezetőfülkéjében napjainkban is működik hangfelvételre szolgáló berendezés és ugyanezeken a buszokon is hőszigetelt kapaszkodókat találunk.