Kohójáratokra figyelmeztetik az utasokat
Az Indexen megjelent figyelmeztetés az Ikarus 415, 435 és 412 sorozatú, továbbá a hibrid Volvo buszok, valamint az orosz gyártmányú metrószerelvények elkerülésére buzdít. Az ok nem más, mint a hőség. Igaz, nem csak ezeken a járműveken nincs légkondicionáéló, de az Ikarus 200-as sorozaton, továbbá a Ganz csuklós és a Tatra villamosokon hatalmas, nyitható ablakok vannak, így talán a meleg sem olyan elviselhetetlen.
A hibrid buszokkal a legbonyolultabb a helyzet. Ugyan akkumulátoros üzemmódban indulnak a megállóból, vagy araszolnak a dugóban, de ha csökken az akku feszültség, az automatika takarékossági okokból először a klímát kapcsolja le. Így is előfordulhat (három, igen zavarérzékeny járaton, az 5-ösön, a 7-esen és a 9-esen közlekednek), hogy az akku lemerülése esetén teljesen dízel üzemmódban járnak. A portál munkatársai plusz 45 fokot mértek a buszon.
Nehezebb dolga van annak, aki a 3-as metróval közlekedik, itt ugyanis csak orosz szerelvények járnak. Az ellenállásfék ugyanis komoly hőt termel, ami a metró viszonylagos huzatossága miatt is komoly megpróbáltatás lehet. Az Ikarus 400-as sorozat tagjain ugyanis az utasok a motor hűtésének áldozatai: elégtelen hűtés esetén a buszvezetők a fűtéscsapot kénytelenek kinyitni, így a hűtővíz a teljes utastéren átáramolva veszít hőmérsékletéből.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!