Kiemelt projekt lett a budai Vár közlekedésfejlesztése

MTI   ·   2012.08.07. 08:55

Kiemelt projektnek minősítette a budai Vár és környékének közlekedésfejlesztését, és csaknem duplájára emelte annak támogatását a kormány; a vonatkozó határozat a Magyar Közlöny hétfői számában jelent meg.

A kormányhatározat szerint a közlekedésfejlesztési beruházás bekerült a Közlekedési Operatív Program 2011-13 akciótervének kiemelt projektjei közé, továbbá a korábban tervezett támogatási összeget 3 milliárd 341 millió forinttal megemelték, és így eléri a 6 milliárd 416 millió forintot.

A komplex beruházás első üteme többi között a Várbazárhoz kapcsolódó gyalogos közlekedés fejlesztését és a behajtási rendszer korszerűsítését tartalmazza.

Nagy Gábor Tamás (Fidesz-KDNP), az I. kerület polgármestere korábban elmondta, hogy a budai Vár és környékének fejlesztése több, közlekedést érintő beruházással kapcsolódik össze. A kerületvezető ezek között említette, hogy mélygarázsokkal próbálják mérsékelni a parkoló autók számát, elektromos buszokat közlekedtetnének, az új beléptető rendszer pedig már jövő nyáron működni fog.

Átszervezik a Várnegyed buszjáratainak útvonalát is, a turistabuszok pedig a Palota úton, a Fehérvári bástyától délre tehetnék le utasaikat, majd a Mészáros utca - Győző utca sarkán lévő, a MÁV tulajdonában álló, használaton kívüli területen kialakítandó parkolóba kellene beállniuk.

A Várbazárnál épülő mozgólépcsőn túl több helyen liftek vezetnek majd a Várba, valamint csillapítják a forgalmat a Lánchíd utcában, ahol szélesebb járdát és kerékpárutat is kialakítanak. A biciklistáknak több ponton is tárolókat létesítenek.

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közlekedéstervezés Mobilitás

Vitézy Dávid: A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődéséért szeretne tenni

MTI/iho   ·   2024.11.18. 08:20

A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődésért kíván munkálkodni, bárki csatlakozhat hozzá, aki tenni szeretne azért, hogy a fővárost „kirángassák abból a gödörből”, ahova az elmúlt évek pártpolitikai csatái juttatták – mondta Vitézy Dávid, a mozgalom vezetője Budapesten, a szervezet zászlóbontásán.

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.