Kétszáz lett, maradhat?
Száznyolcvan csuklós buszra írt ki tendert a közelmúltban a belgrádi közlekedési vállalat (GSP), az opciós mennyiség további 15 százalék volt. Ezt – a lengyelek kedvező ajánlata miatt – majdnem teljes egészében le is hívták, így novemberig kétszáz vadonatúj Urbino 18 áll majd forgalomba a szerb fővárosban, az első példányok várhatóan már június végén, július elején megérkeznek.
A buszokat 310 lóerős, Euro V-ös DAF dízelmotorral és hatsebességes ZF automata váltóval kérte a megrendelő, az utastér hűtéséről és fűtéséről Konvekta gyártmányú légkondicionáló berendezések gondoskodnak majd, a rongálások visszaszorítása érdekében kamerákkal is felszerelik a buszokat.
A tenderen a Solaris az Ashok Leylandot, az MAN-t, a Volvót és az Irisbust utasította maga mögé – a siker jól is jött a lengyel cégnek, hiszen hosszú idő után tavaly sajnos csökkentek az eladásaik, sőt a hazai vezető pozíciójukat is elveszítették. Szerbiában egyébként nem ezek lesznek az első Solarisok: 2011-ben Újvidéken állt forgalomba hat CNG meghajtású Urbino 12.
A szerb Ikarbus nem nyújtott be ajánlatot; indoklásuk szerint ekkora mennyiséget ennyi idő alatt nem tudtak volna legyártani. A belgrádi flotta gerincét azonban még mindig az ő buszaik adják, sőt a közelmúltban 32 csuklósra kaptak megrendelést, ezek átadása hamarosan szintén megtörténik. Az új típus az MAN önjáró alvázára épül, a homlok- és a hátfala pedig az olasz BredaMenariniBustól származik.