Készülnek Mumbai új elővárosi motorvonatai
A tizenkét részes vonatokból a Mumbai Railway Vikas Corp (MRVC) hetvenkettőt szerez be az Indian Railways Central és Western zónáinak elővárosi szolgáltatásaihoz. A járművek Mumbai közlekedésfejlesztési programjának IIa szakaszának keretében érkeznek, finanszírozásukról a Világbank gondoskodik.
A program első szakaszában százegy kilenckocsis villamos motorvonatot szerzett be az MRVC, ennek köszönhetően harminchat százalékkal több férőhely áll a világ negyedik legnépesebb városaként számon tartott 13 milliós Mumbai elővárosi hálózatát használó napi 7,6 millió utas rendelkezésre. Az új szerelvényekkel a csúcsidőszakokban tapasztalható, nyugati ember számára elképzelhetetlen mértékű zsúfoltság tovább enyhülhet.
Míg az előző beszerzés motorvonatainak elektromos berendezései a Siemenstől érkeztek, az ICF-vonatok háromfázisú vontatási egységeit (vagyis az IGBT-szaggatót, az aszinkron vontatómotorokat és a visszatápláló fékrendszert) a Bombardier szállítja, egy, az indiai gyártó és a Bombardier között 2011 októberében aláírt megállapodás értemében. A modern technológiának köszönhetően az új szerelvények akár harmincöt százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, mint Mumbai elővárosi hálózatának legidősebb, még egyenáramú vontatómotorral szerelt vonatai. A mikroprocesszorokat használó vezérlőrendszer beépített hibadiagnosztikai szoftverrel rendelkezik, ami nagymértékben megkönnyíti a műszaki problémamegoldást és a karbantartást, az adatokat ráadásul bármilyen telekommunikációs átjárót használva le lehet tölteni.
A Chennaiban gyártandó szerelvények kocsiszekrénye rozsdamentes acélból készül, egyenes oldalfalakkal, a tetőpanelek bordázottak lesznek, a beltér burkolatához pedig alumínium kompozit anyagokat használnak fel. A mesterséges szellőztető rendszer a tetőre lesz rögzítve. Az utastérben utastájékoztató rendszer látja majd el információval a rengeteg utazót. A polikarbonátból készülő ülések rozsdamentes acélkeretre lesznek rögzítve. A vonatok külső festése és feliratai az Ahmedabadban székelő állami tervezőiroda érdeme. A 25 kilovolt 50 hertzes váltóáramról üzemelő szerelvények legnagyobb sebessége száztíz kilométer per óra.
A prototípus szerelvénynek végleges üzembe állítása előtt még számos futópróbát kell teljesítenie a jövőbeli honos telephelyként szolgáló indiai metropolisz környékén. Az IFC a szerelvények sorozatgyártását jövő májusban kezdi meg. Az MRVC reményei szerint 2015 decemberére az összes vonat forgalomba állhat – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!