Kényszerleszállás – szerencsére csak gyakorlatképpen

MTI/iho   ·   2013.09.10. 18:59
cim

Egy An-26-os katonai szállítógép hajtóműhiba miatt kényszerleszáll, de a földetérés géptöréssel végződik, a fedélzeten tizenöten vannak, ketten eltűntek, a többiek megsérültek: szerencsére a történetből csak annyi volt, igaz, hogy az An-26-os valóban áthúzott a szentesi katonai gyakorlótér felett, ahol a szimulációt tartották.

A hazai mentők AS350-eséhez sérültet visznek <br>(fotók: MTI/Rosta Tibor)

Cross Landing 2013 néven már hetedik alkalommal zajlik román részvétellel a mentőgyakorlat, amelynek egyik fontos része a polgári és katonai szolgálatok együttműködése.

Előtérben a román Puma, a levegőben a magyar Mi-17-es

A gyakorlat vezetője, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis bázisparancsnok-helyettese, Nagy János elmondta, a magyar katonai részt a helyszínen kívül egy Mi-17-es közepes szállítóhelikopter képviselte, és a sérültek szerepét is hazai katonák játszották el.

Munkában a Mi-17-es személyzete

A román katonai partner egy Puma helikoptert küldött, részt vett a gyakorlaton egy AS350-es mentőhelikopterrel az Országos Mentőszolgálat, a Magyar Légimentő Nonprofit Kft., de bekapcsolódott a Hungarocontrol, az Országos Rendőr-főkapitányság és az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság is.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.