Kennedyt vegyenek!
Az áruba bocsátott kontingens két 2043-as (Kramp), két 2044-es (kis Karavella), két 2061-es (valójában ez a Kennedy), nyolc 2062-es (James) és négy 2063-as (Karavella) sorozatú mozdonyt tartalmaz. Közülük a 2043-asokat és a 2061-eseket már régebben leállította a horvát vasút, a másik három típusból még találunk üzemelő mozdonyt. A gépek Varasd, Zágráb és Knin fűtőházaihoz tartoztak, az ajánlatokat júliusig fogadta a HŽ.
A csökkenő teherforgalom mellett a küszöbön álló vasútvillamosítás is indokolta a mozdonyok eladását: a Moravicétől a szlovén határig vezető vonalat az eddigi három kilovoltos egyenáramú vontatásról 25 kilovolt váltóáramúra építik át, ez előrevetítheti nagyobb teljesítményű villanymozdonyok beszerzését is, így a nagydízelekre egyre kevesebb munka marad.
A mozdonyokat felújítás után (amit a horvát TŽV Gredelj végez) az amerikai NREC (National Railway Equipment Company) szállítja el. A cég mozdonyok átépítésével, remotorizációjával és lízingelésével foglalkozik, Horvátországból több mozdonyt vittek már Afrikába, Dél-Amerikába és Szaúd-Arábiába, egy ausztrál bányavállalat is rendelt – ám mozambiki érdekeltségüknél használták végül. Mind ez idáig negyvenkét mozdony talált így gazdára, a jelenlegi tizennyolc gépből tizenhárom már csak a szállításra vár, a többi ötön még dolgoznak a gyárban.
Az eladott mozdonyok listája:
Varasdról:
98 78 2 043 004-7
98 78 2 043 005-4
98 78 2 044 009-5
Zágrábból:
98 78 2 044 025-1
98 78 2 061 011-9
98 78 2 061 015-0
98 78 2 062 004-3
98 78 2 062 012-6
98 78 2 062 039-9
98 78 2 062 041-5
98 78 2 062 050-6
Kninből:
98 78 2 062 047-2
98 78 2 062 053-0
98 78 2 062 054-8
98 78 2 063 009-1
98 78 2 063 010-9
98 78 2 063 011-7
98 78 2 063 012-5