Kelendő a turboprop, de leginkább az ATR
Rekordeladást ért el az olasz–francia gyártó: az ATR regionális utasszállítóból 2011-ben összesen 157 rendelést és 79 opciót jelentettek be a vásárlók. Ezzel a gyár átvette a vezető helyet az 50-90 személyes gépek piacán a kanadai Bombardiertől.
A rendelések túlnyomó többsége a nagyobb ATR 72-esre futott be, csak 13 példányt foglaltak le a kisebb 42-es változatból.
A tavaly leszállított gépmennyiség 54 volt, a teljes rendelésállomány az év végén megint csak rekordot ért el 224 géppel. Filippo Bagnato, a cég elnök-vezérigazgatója párizsi sajtóértekezletén azt is elmondta, hogy a gyártási szám emelésével ez a mennyiség háromévi termelését foglalja le a vállalatnak. Az évi kibocsátást idénre már 72 gépre tervezik, jövőre pedig már legalább nyolcvanra.
Toulouse-ban, a gyár központjában májusban tervezik átadni az ezredik ATR repülőgépet. Az EADS és az olasz Finmeccanica csoport tulajdonában működő cég a regionális piac immár 70 százalékát uralja, fejtegette Bagnato, aki szerint a regionális jetek csak 23 százalékát teszik ki a gyártásnak. A vezérigazgató szerint az ATR sikerének titka a folyamatos fejlesztés, és az, hogy a légcsavaros gázturbinás repülőgépek, olcsóbb üzemeltetésük révén, újra egyre inkább vonzóvá válnak a jetekkel szemben.
Az ATR idén leállítja a régebbi 72-500-as széria gyártását, viszont komoly tárgyalásokat folytat a légitársaságokkal és a részvényesekkel egy lehetséges nagyobb ATR-változat kibocsátásáról. Közben Bagnato azt is bejelentette, hogy a gépek listaára három százalékkal emelkedik, így mostantól egy ATR 72-600-as 23,4 millió dollárba kerül.