Jöhetnek a Flirtök a BLS-hez
A hazai gyártó még tavaly májusban lett a befutó Svájc második legnagyobb vasúttársasága, a BLS történetének legnagyobb járműbeszerzési tenderén, megelőzve a szintén induló Bombardier Transportationt. A BLS és a Stadler képviselői a kantonok és a szövetségi kormányzattól érkező finanszírozás véglegesítését követően, a napokban írták alá a hivatalos szerződést. A kontraktus opcionálisan további szerelvények vásárlását is lehetővé teszi.
A megrendelés összesen ötvenkét villamos szerelvényről szól: huszonnyolc motorvonat a berni S-Bahnra kerül, míg a másik huszonnégy a regionális RegioExpress járatokon fog közlekedni. Utóbbiakból eredetileg harmincat tervezett vásárolni a vasúttársaság, végül azonban csak huszonnégy vonatra nyújtották be igényüket, miután a Bern–Neuchâtel–La Chaux-de-Fonds útvonalat regionális helyett a távolsági viszonylatok közé csoportosították át. A RegioExpress-Flirtöket a Bern–Spiez–Zweisimmen, a Brig–Domodossola, valamint a Bern–Burgdorf–Thun járatokon vehetik majd igénybe az utasok, várhatóan 2021-től – írja az International Railway Journal.
A Flirt-motorvonatcsalád legújabb generációját képviselő, százhatvan kilométer per órás sebességre képes vonatokkal EW III sorozatú személykocsikat, valamint RBDe 565 and RBDe 566 I sorozatú villamos motorkocsikat nyugdíjazhat majd a BLS. Az egységes flottának köszönhetően az üzemelés és a karbantartás is egyszerűbbé válik. A százöt méter hosszú szerelvények alacsony belépésű ajtói megkönnyítik majd a be- és kiszállást. Az első- és másodosztályú ülőhelyeket egyaránt kínáló utastér nagy ablakokat, tágas csomagteret, konnektorokat, valamint erősített mobiltelefon-hálózatot is biztosít. Az elővárosi kivitelű S-Bahn-szerelvények műszakilag teljesen meg fognak egyezni a regionális RegioExpress-vonatokkal, a különbség mindössze annyi lesz, hogy utóbbiakon büfészakaszt is elhelyeznek. A Flirtökkel a berni S-Bahn központi szakaszán tizenöt perces követési rendet vezethet be a BLS.
A Stadler bussnangi üzemében hamarosan megépíti a BLS új üdvöskéinek egy életnagyságú modelljét, hogy a mozgásukban korlátozottak számára is megfelelően használható előterek, ülések és asztalok terveit véglegesíthessék. A motorvonatok gyártása várhatóan 2019 elején kezdődhet meg. Az első szerelvényeket 2019 közepétől vethetik alá a kötelező teszteknek, a flotta forgalomba állítása pedig 2021 és 2025 között történhet – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!